شنبه 1 اردیبهشت 1403

فشار بر طلا توسط سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا

قیمت طلا روز چهارشنبه برای ششمین جلسه در هفته کاهش یافت، همزمان با انتظارات درباره افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا، که شمش های بدون بازده را تحت فشار قرار داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1734.26 دلار رسید، در حالی که در روز سه شنبه به 17706.70 دلار و به پایین ترین حد خود از 15 ژوئن رسیده بود. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.1 درصد افت به 1732 دلار رسید.

کایل رودا، تحلیلگر آی جی مارکت گفت: «روند طلا به سمت نزولی پیش می رود و تا زمانی که محرک های مالی به اقتصاد ایالات متحده تزریق می شوند و فدرال رزرو در انجام کاری برای کاهش سوددهی محتاط است، قیمت طلا با مشکل روبرو خواهد شد.»

با شروع بحث در این زمینه در مجلس سنا، سرمایه گذاران از نزدیک در جریان بررسی لایحه امدادی 1.9 تریلیون دلاری ایالات متحده بودند. سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده علی رغم پایین آمدن از بالاترین سطح یک ساله در هفته گذشته، سطح حدودی 1.4 درصد را حفظ کرده است.

در حالی که طلا به عنوان یک پرچین در برابر تورم تلقی می شود، سوددهی بالاتر در مدت اخیر وضعیت آن را تهدید می کند، زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می دهد، که هیچ بهره ای نمی دهد.

رودا گفت: «اگر فدرال رزرو اعلام كند كه سوددهی را كنترل خواهد كرد و يا بگوید که انتظاراتي را در مورد تورم به وجود خواهيم آورد كه از كنترل فدرال رزرو خارج خواهد شد، قيمت ها قابل جبران هستند. تا آن زمان بدترین دوران برای طلا در دنیا وجود خواهد داشت.»

تحلیلگران می گویند سوددهی بالاتر می تواند فدرال رزرو را مجبور کند که شرایط پولی را زودتر از آنچه پیش بینی شده سخت تر کند، که برای طلا منفی است. مقامات، با این حال، اظهار داشتند که آنها حتی در بهار، همزمان با اقتصاد تقویت شده توسط واکسن ها و هزینه های دولت، برنامه های آسان پولی خود را حفظ خواهند کرد.

هر اونس نقره با 0.1 درصد کاهش به 26.73 دلار رسید، در حالی که پالادیوم با 0.4 درصد افزایش به 2،372.40 دلار رسید. پلاتین 0.7 درصدکاهش یافت و به 1.196.15 دلار رسید.

کد خبر: 1399121304MGMMMF

مطالب مرتبط:

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته