شنبه 1 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت نفت با تمدید کاهش عرضه نفت توسط اوپک و متحدانش

پس از آنکه اوپک و متحدانش توافق نکردند که عرضه را در ماه آوریل افزایش دهند، زیرا در انتظار افزایش تقاضا در میان پاندمی هستند، قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت، و از سود حاصل از نشست دیروز برخوردار شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه 60 سنت یا 0.9 درصد افزایش یافت و به 67.34 دلار در هر بشکه رسید و در این هفته به سود نزدیک به 2 درصد رسید.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 56 سنت یا 0.9 درصد افزایش به 64 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو قرارداد در روز پنجشنبه بیش از 4 درصد افزایش یافتند، زیرا سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، با نام اوپک پلاس، محدودیت های تولید نفت را تا ماه آوریل تمدید کردند، با معافیت های کمی برای روسیه و قزاقستان.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets ، گفت: «این فقط نشان می دهد که سیاست های اوپک پلاس چقدر شگفت انگیز است.»

وی افزود: «آنچه این افزایش را تاثیر گذار می کند این است که در برابر پس زمینه ریسک و ارزش بالاتر دلار قرار گرفته است.»

قیمت نفت معمولاً وقتی ارزش دلار افزایش می یابد، کاهش می یابد چون که دلار قوی تر باعث می شود نفت برای خریداران با ارزهای دیگر گران شود.

سرمایه گذاران از اینكه عربستان سعودی تصمیم گرفته است كاهش داوطلبانه 1 میلیون بشكه ای خود در روز را تا ماه آوریل ادامه دهد حتی پس از افزایش قیمت نفت در دو ماه گذشته تعجب كردند.

تحلیلگران کالاها در سیتی گروپ در یادداشتی گفتند: «مجموعه ای از عوامل برای گردهم آوردن طرفین بهم پیوسته است، اما افزایش قیمت حاصل از آن قطعاً طرفین را وادار خواهد کرد تا هنگام نشست مجدد در اول آوریل 2021 ، تصمیم خود را تغییر دهند.»

«از نظر تعادل بازار صرف نظر از هر منطقی، خود اوپک اعلام کرده است که بیش از 2 میلیون بشکه نفت در روز در پایان ماه ژوئن مورد نیاز خواهد بود. این نیاز از اواسط تا اواخر آوریل آغاز می شود، زیرا تقاضای پالایشگاه ها برای نفت خام تا 21 آگوست رشد می کند.»

ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA در یادداشتی گفت «اکنون که احتمالاً بازار فشرده ای در تابستان وجود دارد، قیمت نفت می تواند بیشتر از قبل بالا رود. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با قیمت 75 دلار دیگر عجیب به نظر نمی رسد و برنت می تواند تا تابستان به راحتی 80 دلار باشد.»

کد خبر: 1399121504MGHMMMF

مطالب مرتبط:

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته