پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آیا انحصار چین در حوزه استخراج بیت کوین رو به تضعیف و افول است؟

پایگاه های پژوهشی در تازه ترین گزارش های خود عنوان کرده اند تسلط و قدرت انحصار چین در حوزه استخراج رمزارزها رو به تضعیف و افول است.

بنا به گزارش های آماری، کشور چین بیش از 60 درصد کل قدرت هش استخراج رمزارز بیت کوین را در سطح بین المللی در انحصار خود دارد.

علت انحصار چین این است که بسیاری از شرکت های تولید دستگاه های استخراج بیت کوین در آسیا قرار دارند و همچنین هزینه برق در منطقه خاورمیانه نسبت به کشورهای غربی بسیار پایین تر است.

انحصار چین

به نظر می رسد در دراز مدت، این انحصار قابل شکستن باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که هم اکنون تراشه های استخراج رمزارز بیت کوین به صورت انبوه در دیگر نقاط جهان در حال تولید است، می توان انتظار داشت که قدرت چین در زمینه قدرت هش استخراج بیت کوین در آینده نزدیک کاهش پیدا کند.

متخصصان رمزارز اعتقاد دارند تمرکز زدایی از استخرهای استخراج رمزارز می تواند زمینه را برای ارتقای زیرساخت های یک نظام اقتصادی آزاد فراهم کند.

به گفته پژوهشگران صنعت بلاک چین، کشور چین نمی تواند با اعمال نظارت های ایدئولوژیک، صنعت رمزارزها را تحت کنترل خود درآورد.

یکی از دلایل این ناتوانایی این می تواند باشد که مشاهده گران مستقل در شبکه بلاک چین چنان زیاد هستند که عملاً امکان تمرکز نظارت های دولتی در شبکه های رمزارز از بین می رود.

شبکه بلاک چین به دلیل ماهیت غیر متمرکز بودن خود به هیچ عنوان قابل تصرف توسط دیگر مراجع دولتی نیست.

به عبارتی شبکه بلاک چین مانند سقف آسمان است که همه افراد از سراسر جهان تصویر یکسانی از این سقف در طی مرور زمان خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته