جمعه 10 فروردین 1403

تامین امنیت توکن‌ها، دغدغه فعالان صنعت بلاک چین آمریکا

به اعتقاد تعدادی از اعضای انجمن حزبی بلاکچین، قوانین امنیتی معاملات کارگزاری ها و فروش به اندازه کافی روشن نیست.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، نه نفر از اعضای انجمن بلاک چین طی نامه ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواهان شفاف سازی قوانین امنیتی توکن ها شدند.

در این نامه خطاب به مدیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا «جی کلیتون»، اعضایی از انجمن حزبی بلا‌چین به رهبری «تام امر» از کمیته درخواست کردند تا اعلام کند در پی کدام قوانین، کارگزار یا فروشنده می تواند امنیت دیجیتالی توکن ها را حفظ کند. در امریکا موقع فروش ارائه مجوز کارگزاری الزامیست‌.

عدم وضوح قوانین امنیتی مانع بزرگی در ثبت اطلاعات محسوب می شود‌

ناگفته نماند این نامه  خطاب به سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی نیز بود‌. سازمان خودمختاری که تحت سیاست های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به ثبت اطلاعات کارگزاران و فروشندگان مشغول است‌.در این راستا اما عدم وضوح قوانین امنیتی مانع بزرگی در ثبت نام محسوب می شود‌.

در نامه اشاره شده است که به رغم اینکه قوانینی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار وضع نشده است و از آنجایی‌که انکار سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی، اپلیکیشن ها را همچنان واجد شرایط نشان می دهد. این سازمان در انکار اپلیکیشن های فروش و کارگزاری که درگیر مسائل تامین امنیت دیجیتالی هستند هیچ حقی ندارد. با این وجود سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی کاربرد این اپلیکیشن ها را تضعیف کرده یا به کاربران توصیه می کند از این اپلیکیشن ها دوری بجویند.

بسیاری معتقدند امنیت از دست رفته توکن ها در امریکا برعکس رمزارزهای غیرمتمرکز مانند بیت کوین یا اتریوم است. توکن های امنیتی به عنوان حافظان امنیت ثبت می شوند. اما به لطف فناوری بلاکچین قادر به انجام معامله در بازارهای غیرمتمرکز هستند.

این نامه، قانون گذاران امنیتی را  به همسویی با رهبر دفتر ممیز ارزی تشویق می کند. همان دفتری که در این تابستان بانک های دولتی را حافظ امنیت رمزارزها اعلام نمود.

نمونه ای از توکن های امنیتی ثبت شده، توکن های STX بلاک استاک هستند که قصد دارند با غیرمتمرکز کردن شبکه، از این وضعیت خارج شوند. این اتفاق نیز در انتظار تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار است.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته