پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ایجاد مرکز استخراج رمزارز در نیروگاه هسته‌ای اوکراین

نیروگاه هسته ای متعلق به دولت اوکراین شرکتی را برای احداث یک مرکز دیتای وسیع در شهر ریونه جهت انجام عملیات استخراج ارز دیجیتال برگزیده است. پس از انجام مزایده، «شرکت تولید انرژی هسته ای ملی اوکراین» (انرگوتوم)، اداره این عملیات را به «شرکت سازندگی انرژی کیف» واگذار کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، بر اساس اسناد رسمی، این مرکز دیتا در نیروگاه هسته ای شهر ریونه دایر خواهد شد. تنها رقیب در این مزایده شرکت «اوکرنرگوبودپروک» بود. اما به گفته رسانه محلی «فورکلوگ» ظاهرا آنها رقم بالایی را پیشنهاد کرده بودند.

انتظار می رود شرکت سازندگی انرژی کیف ساخت این مرکز را تا پایان آگوست 2022 به پایان برساند. بنا بر اعلامیه ها، پیمان کار موظف است اسناد مربوط به جزییات روند کلی ساخت را منتشر کند.

از نظر جزییات فنی، این نیروگاه هسته ای ظرفیت 2657 مگاوات دارد، و در اواخر دهه هفتاد میلادی ساخته شده است. همچنین عملیات دولتی این تاسیسات در ابتدای سال 1980 آغاز شد.

در اکتبر 2020، انرگوتوم همچنین قراردادی را با یکی از شاخه های غول استخراج رمزارز «بیت فیوری» امضا کرد. با این مرکز دیتای جدید، رسانه های محلی معتقند که بیت فیوری ممکن است تمامی عملیات استخراج خود را به نیروگاه های هسته ای منتقل کند.

قرارداد بین انرگوتوم و شرکت سازندگی انرژی کیف اقدام شگفت انگیزی نیست. در واقع، وزارت نیرو اوکراین در ماه مه 2020 از انرگوتوم خواسته بود که تحقیقی بر روی امکان انجام استخراج رمزارز در نیروگاه های هسته ای ترتیب دهد.

طبق یک روایت درباره استخراج رمزارز در نیروگاه های هسته ای اوکراین، سرویس امنیتی این کشور در سال 2019 تجهیزات غیر قانونی استخراج رمزارز را در یکی از نیروگاه های هسته ای کشف کرد.

این تجهیزات در منطقه جنوبی اوکراین برپا شده بودند. از این بیشتر، بازرسی ها مشخص کرد که این تجهیزات غیر قانونی جزو اطلاعات محرمانه دولت بودند.

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف مزرعه استخراج رمزارز در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال و کشف 73 دستگاه ماینر غیر مجاز خبر داد. به گزارش سکه نیوز...

کشف ۲۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در سرخه

فرمانده انتظامی سرخه از کشف ۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال یا ماینر جاساز شده در یک کارگاه تولیدی در شهرستان سرخه خبر داد. به گزارش...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته