جمعه 10 فروردین 1403

بازار بورس امروز 11 بهمن 99/ نوسازی مدیریت سازمان بورس و صعود شاخص

بازار بورس امروز با پس از افت و خیز های شدیدی که در روزهای گذشته سپری کرد، با افزایش همراه شد و بسیاری این افزایش را به دلیل مدیریت جدید سازمان بورس می دانند.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 39 هزار و 478 واحد افزایش به عدد یک میلیون و 247 هزار و 176 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن هم در پایان معاملات امروز، با 7 هزار و 338 واحد رشد به عدد 431 هزار و 962 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 6 میلیارد و 615 میلیون سهم با ارزش 95 هزار و 122 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، تاپیکو، و شپنا بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، ثبهساز، ولپارس، غزر، ثامید، کسرام، سیتا و فملی بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 362 واحد رشد به عدد 18 هزار و 183 واحدی رسید.

نمادهای آریا، زاگرس، کگهر، غصینو، صبا، میدکو و شگویا تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای سپیدار، زملارد، شاروم، چخزر، مادیرا، ذوب و آریا نیز بیشترین تراکنش ها را به خود اختصاص دادند.

بازار بورس امروز با تقاضای مطلوبی همراه بود و این موضوع به این دلیل رخ داد که برخی بر این باورند که وضعیت سازمان بورس تغییر خواهد کرد.

با حضور مدیر جدید در سازمان بورس، معامله گران باور دارند که فرصت احیای بازار وجود دارد و این موضوع نیز از آنجایی رخ داده است که گفته می شود هماهنگی ها بین رئیس جدید سازمان بورس و وزارت اقتصاد بیشتر است.

علاوه بر این برخی نیز بر این باورند که دیگر دخالت های دستوری در بورس صورت نخواهد گرفت و باید منتظر تغییر در ماهیت سازمان بورس باشیم.

با این وجود، امیدواری هایی که در بازار ایجاد شده بود، موجب شد که بازار با تقاضای قابل توجهی همراه شود و این مساله قیمت بسیاری از سهم ها را افزایش داد.

این در حالی است که روند حرکت شاخص نشان می دهد که تقاضا تا ساعات پایانی معاملات پابرجا بود و امکان ادامه روند کنونی در روزهای آتی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته