سه‌شنبه 28 فروردین 1403

رابین هود امکان خرید فوری را برای رمزارز تعلیق کرد

 پلتفرم معاملات سهام و رمزارز رابین هود (Robinhood) امکان سپرده گذاری فوری برای خریدهای رمزارزی را از روز جمعه به دلیل آنچه «شرایط غیرعادی بازار» اعلام شد، به صورت موقت تعلیق کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، کاربران این پلتفرم در حال حاضر امکان خرید رمزارز با استفاده از موجودی قبلی خود را دارند، اما این نوع سپرده ها ممکن است پنج روز کاری برای وصول شدن زمان ببرد.

یک سخنگوی رابین هود به شبکه خبری سی ان بی سی گفت که این شرکت در حال رصد شرایط بازار و ارتباط با مشتریان خود است.

رابین هود اخیرا به خاطر تعلیق خرید و فروش برخی از سهام های سنتی مثل گیم استاپ (GameStop) که به ضرر صندوق های پوشش ریسک وال استریت توسط سرمایه گذاران خرد حمایت می شد، تحت انتقاد بوده است.

در پی این اقدام، الکساندریا اکازیو کورتز عضو کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا آن را غیرقابل پذیرش توصیف کرد و در یک برنامه یک ساعته آنلاین، به بحث در این باره پرداخت. این برنامه 300 هزار بازدیدکنندگان داشت.

پرسشی که اوکازیو کورتز مطرح کرد، این بود: چگونه قدرت را به صورت واقعی به دستان مردم عادی بازگردانیم؟ مسئله نهایی این است.

امکان «خرید فوری» (Instant Buying) یکی از ویژگی های پلتفرم رابین هود است که دسترسی فوری کاربران به منابع مالی از سپرده های بانکی و معاملات سهامی را امکان پذیر می کند.

تعلیق امکان خرید فوری برای رمزارزها وقتی معنای خاصی پیدا می کند که بدانیم همان گروه از سرمایه گذاران خرد که در شبکه اجتماعی ردیت سازمان دهی شده اند، باعث افزایش 900 درصدی ارزش رمزارز دوج کوین (DOGE) شدند.

این اتفاق باعث شد که این رمزارز برای اولین بار از سال 2015 به فهرست 10 دارایی دیجیتال برتر بر اثر ارزش بازار وارد شود. همزمان، بیت کوین نیز پس از آنکه ایلان ماسک سرصفحه توییتر خود را به #bitcoin تغییر داد، ارزش آن در چند دقیقه 5000 دلار افزایش یافت.

حذف هزاران نظر منفی درباره رابین هود توسط گوگل

در این بین گوگل بیش از 120 هزار نظر منفی درباره رابین هود را به دلیل دستکاری عمدی امتیاز اپلیکیشن حذف کرد.

بر اساس گزارشات گوگل هزاران نظر منفی درباره رابین هود را از فروشگاه گوگل پلی حذف کرد، پس از آن که این پلتفرم دست به تعلیق معاملات مربوط به سهام های در حال صعود مانند «گیم استاپ» زد.

تحلیلگر مالی آقای ویل در 28 ژانویه گزارش کرد که گوگل 120 هزار نظر منفی مربوط به رابین هود را حذف کرده، و امتیاز این اپ از یک ستاره به حدود چهار ستاره رسیده است.

به گفته این شرکت سیاست های گوگل به طور واضح مانع از امتیاز دهی هدف دار به منظور کاهش امتیاز اپلیکیشن ها می شود. گوگل می گوید که دارای سیستمی است که هوش انسان را با ماشین یادگیری ترکیب می کند تا در صورت زیر پا گذاشتن سیاست های مربوط به امتیاز دهی و نظرات آن ها را تشخیص دهد. خود شرکت ها قادر به انجام این کار نیستند.

در زمان انتشار این مطلب، رابین هود دارای حدود 177 هزار نظر با امتیاز 4.2 در گوگل پلی می باشد.

در 28 ژانویه، رابین هود اقدام به متوقف کردن معاملات سهام های در حال رشدی مانند «گیم استاپ» و «ای ام سی اینترتینمنت» نمود، که منجر به جنجال وسیعی در جامعه معاملاتی گردید. همانطور که گزارش شد، قیمت سهام گیم استاپ به طور چشمگیری توسط جنبش «وال استریت بتس» در ردیت در حال افزایش است.

در کنار تعلیق سهام های پرطرفدار، رابین هود همچنین در همان روز معاملات «دوج کوین» را متوقف کرد،پس از افزایش ناگهانی ارزش که گمان می رود باز هم توسط ردیت مهندسی شده باشد، دوج در کمتر از دو روز افزایش 900 درصدی را تجربه کرد و تا 29 ژانویه، به لیست 10 رمزارز برتر بازگشته است.

بیشتر بخوانید

امکان خرید رمزارز از طریق مرورگر اپرا فراهم شد

مرورگر اپرا با ادغام با شرکت پردازش پرداخت سیمپلکس (Simplex) امکان خرید رمزارز را به صورت مستقیم برای کاربران خود فراهم کرد. به گزارش سکه...

مردم با رمزارزها چه چیزهایی می خرند؟

برخلاف آنچه اکثریّت مردم تصور میکنند، رمزارزها بیشتر برای خرید کالاهای ضروری نظیر غذا و پوشاک مورد استفاده قرار میگیرد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته