پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بازار بورس امروز 14 بهمن 99/ افت شاخص ادامه یافت

بازار بورس امروز در پی عرضه های شدیدی که در معاملات روز گذشته ایجاد شده بود، بار دیگر با افت همراه شد، اما این احتمال وجود دارد که در صورت حمایت، جریان حرکتی شاخص کل در معاملات روز آینده تغییر کند.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 28 هزار و 241 واحد کاهش به عدد یک میلیون و 205 هزار و 426 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز، با 2 هزار و 83 واحد افت به عدد 427 هزار و 545 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 12 میلیارد سهم با ارزش 107 هزار و 569 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، شپنا، وپاسار و تاپیکو بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، شستا، خساپا، خودرو، شپنا، وتجارت،ولپارس و خگستر بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 167 واحد افت به عدد 17 هزار و 669 واحدی رسید.

نمادهای غصینو، آریا، هرمز، ذوب، زاگرس، میدکو و صبا تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای سپیدار، وسپهر، چخزر، زملارد، شاروم، بپیوند و ذوب نیز بیشترین تراکنش ها را به خود اختصاص دادند.

حرکت امروز بازار متاثر از افزایش عرضه ها بار دیگر شاخص کل را به سمت کاهش سوق داد. با این وجود افت با شیب کندتر شاخص کل هم وزن، نشان می دهد که سهم های کوچک تر، وضعیت بهتری دارند.

اما در این بین نقشه بازار نشان می دهد که معامله گران همچنان از وضعیت بازار راضی نیستند و از هر فرصتی برای خروج سرمایه استفاده می کنند.

با این وجود در ساعات پایانی معاملات شاهد آن بودیم که وضعیت تقاضا در برخی از سهام و به ویژه گروه خودرویی بهبود یافت و در این میان حجم معاملات مطلوب نیز می تواند نشان از حمایت از سهم ها باشد.

از این رو ممکن است در صورت ادامه حمایت ها، در معاملات روز آینده شاهد آن باشیم که جریان حرکتی شاخص تغییر کند. در این بین بدون شک نزدیک شدن شاخص کل به محدوده 1.2 میلیونی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته