پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بازار بورس امروز 4 بهمن 99/ رشد 38 هزار واحدی شاخص

بازار بورس امروز با تکیه بر افزایش تقاضایی که در روزهای گذشته ایجاد شده یود، با رشد شاخص کل همراه شد.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 38 هزار و 92 واحد رشد به عدد یک میلیون و 222 هزار و 70 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز، با 7 هزار و 252 واحد رشد به عدد 440 هزار و 383 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 5 میلیارد و 611 میلیون سهم با ارزش 71 هزار و 437 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای پارسان، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، کاما، ثبهساز، سیتا، ولپارس، ثامید، امین، سیتا و آسیا بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 437 واحد افزایش به عدد 18 هزار و 447 واحدی رسید.

نمادهای ذوب، کگهر، آریا، زاگرس، هرمز، صبا و میدکو تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای چخزر، سپیدار، وسپهر، شاروم، ذوب و کرمان نیز بیشترین تراکنش ها را به خود اختصاص دادند.

بازار بورس امروز تحت تاثیر افزایش تقاضایی که در روزهای گذشته ایجاد شده بود، افزایش یافت. این در حالی است که در پایان معاملات امروز شاهد آن بودیم که برخی از سهم ها با رشد عرضه همراه شدند اما این موضوع مانع رشد شاخص نشد.

نقشه بازار نشان می دهد که اکثر سهم ها وضعیت قابل قبولی دارند و این موضوع می تواند نشان از آن داشته باشد که معامله گران همچنان به سرمایه گذاری در بورس امیدوار هستند.

با این وجود مساله ای که باید به آن اشاره کرد، این است که حجم معاملات همچنان محدود است و نمی توان آن را ضامن ورود سرمایه های جدید به بازار دانست. از این رو دیده می شود که عدد ورود نقدینگی به بازار ناچیز است.

اما برخی کارشناسان همچنان بر این باورند که ممکن است بار دیگر بازار با حمایت های دولت مسیری صعودی را آغاز کند.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته