چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بازار بورس امروز 6 بهمن 99/ ایستادگی شاخص در برابر جریان نزولی

بازار بورس که امروز کار خود را نزولی آغاز کرده بود، با تقاضایی که در سهم های شاخص ساز همراه شد، توانست مقداری از ضررهای امروز خود را جبران کند، اما هنوز ترس در بازار وجود دارد.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با هزار و 286 واحد رشد به عدد یک میلیون و 235 هزار و 843 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن اما در پایان معاملات امروز، با 5 هزار و 143 واحد افت به عدد 432 هزار و 429 واحدی رسید.

نمودار تحلیلی شاخص بورس

طی معاملات امروز تعداد 10 میلیارد و 559 میلیون سهم با ارزش 104 هزار و 455 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای شستا، فولاد، وغدیر، رمپنا، شپنا، ومعادن و شبندر بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، شستا، خودرو، خساپا، فملی، خگستر، برکت و فولاد بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 95 واحد افت به عدد 18 هزار و 202 واحدی رسید.

نمادهای کگهر، آریا، مارون، کگهر، غصینو، ذوب، زاگرس و میدکو تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای سپیدار، چخزر، وسپهر، شاروم، ذوب، کرمان و آریا نیز بیشترین تراکنش ها را به خود اختصاص دادند.

 

بازار بورس امروز کار خود را با توجه به عرضه های قابل توجهی که در روز گذشته ایجاد شده بود، نزولی آغاز کرد. اما اندکی بعد و با تکیه بر تقاضا در سهم های شاخص ساز، شاخص کل توانست ضررهای خود را جبران کند.

این در حالی است که شاخص کل بورس در ابتدای کار تا محدوده 1.22 میلونی نیز پایین رفت و با حمایت های مطلوبی که صورت گرفت، توانست تا محدوده 1.23 میلیونی صعود کند.

بازار در روزهای گذشته توانست بخش قابل توجهی از افت های اخیر را جبران کند، اما با این وجود شاخص کل هم وزن نشان از آن دارد که دارندگان سهم های کوچک هنوز نتوانسته اند، شکل صعودی را بپذیرند. این موضوع به دلیل ترسی که در بازار وجود دارد رخ نداده است و معامله گران همچنان بازار را پر ریسک می دانند.

با این وجود، افزایش دوباره نرخ ارز در بازار، سهم های دلاری را با استقبال بیشتر خریداران همراه کرده است و این موضوع نیز می تواند عاملی باشد برای آینده سبز شاخص کل بورس. با این حال نمی توان گفت که بازار در روزهای آتی مسیر صعودی بی دست اندازی را طی خواهد کرد و ریسک موجود در بازار بدون شک نوساناتی را هم به وجود خواهد آورد.

در این میان باید به این نکته نیز اشاره کرد که حجم و ارزش معاملات در عدد مطلوبی قرار دارد و می توان این گونه برداشت کرد که سرمایه در حال دست به دست شدن است و از آنجایی که همچنان خریدار با قدرت به خرید اقدام می کند، می توان به آینده بازار امیدوار بود.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته