جمعه 7 اردیبهشت 1403

معرفی شرکت‌های خطرناک برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی توسط SEC

کمیسون بورس و اوراق بهادار  ایالات متحده (SEC) یک لیست از تعدادی شرکت های رمزارز ثبت نشده منتشر کرده که سرمایه گذاران بین المللی را با اطلاعات حقوقی جعلی گمراه می کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بلاک چین نیوز، رگولاتور اصلی امریکا لیستی از 28 شرکت مورد ظن سرمایه گذاری مدعی در زمینه مشاوره و معامله مربوط به دارایی های دیجیتال را در وبسایت خود منتشر کرد.

این سازمان هشدار داد که این وبسایت ها شامل «پرچم قرمز» می شوند که سرمایه گذاران این را باید به عنوان یک هشدار احتمالی برای کلاهبرداری تلقی کنند. تضمین به بازگشت بالای سرمایه به مشتریان، و استفاده از زبان نامفهوم و پیچیده که به سختی قابل درک است و به نظر پیشنهادات واقعا خوبی به نظر می رسد، جزو مواردی است که به آن ها اشاره شده است.

این رگولاتور از «اسمارت کوین24» (SmartCoins24)، «شرکت بین المللی ایکلاوز» (eclaws International Inc)، «ریتایر ول» (RetireWell Investors)، «پسیو ترید پلن» (Passive Trade Plan)، و «اکس تریدینگ» (AxTrading) به عنوان شرکت های پرچم قرمز نام برد که در وبسایتشان خدمات بلاک چین و رمزارز عرضه می کنند.

 

شاید پرسیده باشید: بلاک چین چیست؟!

 

وبسایت این شرکت ها دارای فضای مطبوع و ادعاهای دلپذیری برای جذب سرمایه گذاران است. برای مثال، اسمارت کوین24 در سال 2018 وعده «معامله جذابترین کوین ها» را داد. پسیو ترید پلن خودش را به عنوان یک «متخصص معتبر سرمایه گذاری ارز دیجیتال» معرفی می کند. وبسایت اکس تریدینگ می گوید: «معاملات رمزارز ما مناسب افراد جدید الورود به این عرصه است، علاوه بر متخصصین و سرمایه گذاران بزرگ.»

SEC همچنین یک شرکت مشکوک به نام پاوز (Pause) را مشخص کرده که ادعا می کند به سرمایه گذاران برای به دام نیفتادن در تله کلاهبرداران کمک می کند.

این تلاش های موفق پس از دریافت شکایت از سوی سرمایه گذاران بر علیه این 28 شرکت پرچم قرمز انجام گرفت. به گفته رگولاتور این شرکت ها از اطلاعات جعلی بیشتر به جهت گمراه کردن سرمایه گذاران خارج از ایالات متحده استفاده می کنند.

کمیسون به سرمایه گذاران هشدار می دهد که گول تبلیغات توسط برخی چهره های معروف را نخورند و پیش از سرمایه گذاری به دقت تحقیق کنند.

این رگولاتور فاش کرده که سلبریتی ها و دیگران اخیرا دست به ترویج سرمایه گذاری بر روی ICO زده اند. سازمان به طور مکرر با انتشار اخطارها به سرمایه گذاران درباره شیادی های رمزارزی و ICO ها تذکر و آن ها را به احتیاط بیش از حد تشویق می کند.

بیشتر بخوانید

چالش های صنعت داروسازی با رویکرد پایدار و دوستدار محیط زیست

  با تشدید نگرانی های جهانی زیست محیطی، صنعت داروسازی برای اتخاذ شیوه های تولید پایدار تحت فشار فزاینده ای قرار دارد. این مقاله به...

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

نگاهی به آینده پیشرفت های فناوری

  پیشرفت سریع نوآوری و فناوری های آینده در سال‌های اخیر، سرعت نوآوری‌های فن‌آوری شتاب بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که ناشی از پیشرفت‌های چشمگیر در...

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته