جمعه 10 فروردین 1403

بازار بورس امروز 19 بهمن 99/ تغییر جهت شاخص کل به سمت صعود

بازار بورس امروز پس از اخباری که در خصوص تغییر دامنه نوسان و تصمیمات شورای عالی بورس برای حمایت از بازار با افزایش همراه شد.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 35 هزار و 151 واحد افزایش به عدد یک میلیون و 170 هزار و 497 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز، با 4 هزار و 973 واحد افزایش به عدد 420 هزار و 957 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 6 میلیارد سهم با ارزش 69 هزار و 37 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، غزر، ولپارس، شستا، آسیا، امین، ثبهساز و ثامید بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 278 واحد افزایش به عدد 17 هزار و 413 واحدی رسید.

نمادهای آریا، زاگرس، صبا، کگهر، غصینو، ذوب و بپاس تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای سپیدار، زملارد، وسپهر، شاروم، کزغال، سمگا و بپیوند پر تراکنش ترین نمادها بودند.

معاملات امروز نشان از آن دارد که معامله گران، این بار هم مانند روزهای دیگر هیجانی عمل کرده اند و با توجه به اخباری که در خصوص بازار به گوش می رسد، اقدام به خرید کرده اند.

این در شرایطی است که اکنون از نظر فاندامنتال هیچ اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است و از دید تکنیکال اما شاخص کل با نزدیک شدن به محدوده حمایتی 1.1 میلیونی مورد حمایت واقع شده است.

در این میان موضوع دیگری که وجود دارد این است که تصمیمات شورای عالی بورس برای تغییر دامنه نوسان می تواند در صورت بروز جریان های نزولی رکود را از نظر زمانی تعمیق کند؛ چرا که دامنه نوسان به منفی 2 تا مثبت 6 تغییر کرده است.

تجربه نشان داده است که تغییر دامنه نوسان و به خصوص کاهش دامنه می تواند سرمایه های معامله گران را از بازار خارج کند. از این رو احتمال موقتی بودن این موضوع وجود دارد.

با این وجود، پیش از اجرا شدن این طرح ها اکنون بازار با تکیه بر حمایت های دولتی بار دیگر با رشد همراه شده است و پیش بینی می شود که این جریان افزایشی تا حدودی ادامه دار باشد.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته