شنبه 1 اردیبهشت 1403

بلاک چین، تسهیل کننده مدیریت حق امتیاز بازی ها

پلتفرم بلاک چین «مایکروسافت» برای مدیریت حق امتیاز گسترش می یابد ، اما این چگونه بر بخش بازی به طور کلی تأثیر می گذارد؟

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، تاثیرگذاری شبکه رمزارزها اندک اندک آشکار می شود. این درحالی است که برخی از بزرگترین شرکت های جهان قصد دارند با اتکا به این شبکه چالش های پیچیده کسب وکارشان را حل کنند. به عنوان مثال شرکت های «مایکروسافت» و «ارنست و یانگ» از گسترش زنجیره بلاک چین مایکروسافت برای امتداد مدیریت حقوق بازی های رایانه و حق امتیاز خبر داده اند.

مدیر بلاک چین در ارنست و یانگ در این باره می گوید: راه حل بلاک چین مایکروسافت برای این کاربرد خاص در شبکه خصوصی Quorum مبتنی بر اتریوم اجرا شد.

پول برودی اشاره می کند، این گسترش، یک سیستم مالی از سوابق توافق نامه های حق امتیاز را فراهم می کند و به شبکه بلاک چین مایکروسافت اجازه می دهد ایجاد قرارداد، پرداخت و لغو تراکنش های مربوط به حقوق بازی را ثبت کند.

مدیر عملیات مالی جهانی مایکروسافت نیز در این باره می گوید: مهم ترین مزیت راه حل بلاک چین برای  مدیریت حق امتیازها، فراهم کردن  تراکنش های حسابداری سازگار با معاملات بین مایکروسافت و شرکای بازی آن است.

لوک فول می افزاید: این راه حل به شرکا کمک می کند تا درآمد دقیق خود را بدانند و مایکروسافت نیز می تواند تراکنش ها را به شیوه خودکار و کاملا سازگار ثبت کند. در نهایت این پروژه با هزاران شریکی ارتباط برقرار می کند که به پرداخت های دقیق و به موقع حق امتیاز (به عنوان بخشی از مدل کسب وکاری شان) اتکا می کنند.

 یک زنجیره بلاک چین برای مدیریت حق امتیازها

به گفته برودی، راه حل های مبتنی بر بلاک چین برای مدیریت حقوق و حق امتیاز یک کاربرد ایده آل از بازی های ویدئویی و دیگر پلتفرم های محتوا است که زنجیره عرضه دیجیتال بزرگی دارند که با ساختارهای مالیکت پیچیده و توافقنامه های حقوقی ترکیب شده اند.

او افزود: اجرای این موارد در مقابله با توزیع محتوا یکی از بزرگترین هزینه های هر شرکت به حساب می آید و انجام آن به شیوه ای شفاف و عادلانه نیز یک چالش بزرگ است.

درهمین راستا برودی معتقد است قراردادن توافقنامه های حق امتیاز در بلاک چین به طرف های قرارداد اجازه می دهد تا به اطلاعات بنیادین دسترسی یابند و همزمان منطق کسب وکاری را بررسی کنند که برای شرکت کنندگان مختلف اجرا می شود. به زبان ساده، شبکه جدید و گسترده بلاک چین مایکروسافت به عنوان یگانه منبع حقیقت یا یک سیستم مالی شامل سوابق عمل می کند که هدف آن بهبود فرآیند انتها به انتهای مدیریت حق امتیاز است.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته