چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بلاک چین در خدمت خودرو هیبریدی

یکی از بزرگ تولیدکنندگان وسایل نقلیه جهان می گوید، می توان فن آوری های جدیدی نظیر بلک چین و ژئوفنسینگ را با وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی پلاگین (PHEV) ترکیب  کرد تا کیفیت هوا در شهرها را بهبود دهیم.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، این شرکت یک تحقیق  سه ساله در شهرهای اروپایی نظیر لندن کلن و والنسیا در مورد قابلیت های PHEV های تجاری برای کمک به شهرها در حل چالش های کیفی هوا انجام داده است.

ویژگی های ژئوفنسینگ دینامیکی استفاده شده در این تحقیق، «انتشار-صفر» در وسایل نقلیه در زمان ورود به منطقه ای با میزان «انتشار-صفر» کم را بدون دخالت راننده، فعال می کند.

فورد همچنین از فناوری بلاکچین برای نظارت بر زمان ورود یا خروج وسیله نقلیه به یک منطقه ژئوفنس استفاده کرد و نتایج آن نشان داد که فناوری های بکار رفته در بهبود کیفیت هوای شهری، بخوبی کار می کند.

فورد در خبری گفت: «همزمان با ورود فورد های مجهز به  ​​PHEV  به مناطق دائماً درحال نوسان ، آنها به طور خودكار به حالت كم انتشار تغییر می كنند ، قدرت  تصمیم گیری را ازدست رانندگان می گیرد ، كیفیت هوا را برای شهروندان بهبود می دهد و به وسایل نقلیه برای حفظ انطباق با محدودیت های محلی كمك می کند.»

در مناطقی از اروپا ، برخی از شهرها از نوع مناطق کم انتشار معرفی شده اند که دسترسی وسایل نقلیه با آلودگی زیاد به آنجا محدود شده است. وسایل نقلیه هیبریدی قادر به سوییج کردن از موتورهای الکتریکی به احتراقی و برعکس هستند .

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته