پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تأثیر تکنولوژی بلاک چین در مدیریت و کنترل محتواهای تولید شده در بستر شبکه های بزرگ اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر

آیا تکنولوژی بلاک چین می تواند با کنترل محتوای تولید شده در بستر شبکه های بزرگ اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، از ایجاد دو دستگی و تفرقه میان کاربران و سیاستمداران جلوگیری کند؟

لوییز کوئند، مدیر ارشد اجرایی و هم بنیانگذار شرکت آراگون اعتقاد دارد تکنولوژی بلاک چین می تواند با ایجاد یک صافی محتوایی قدرتمند، از انتشار محتواهای نامناسب جلوگیری کند. در ماه های گذشته بسیاری از مردم در طیف های مختلف سیاسی نسبت به سیاست گذاری شبکه های بزرگ اجتماعی در ارتباط با کنترل و مدیریت محتوای تولید شده در بستر این شبکه ها، اعتراض و ناخشنودی خود را ابراز داشته اند.

تکنولوژی بلاک چین می تواند با ایجاد یک بستر غیر متمرکز، از ایجاد دو دستگی و نفرت پراکنی در بستر شبکه های اجتماعی جلوگیری کند.

لیبرال ها و گروه های دست راستی، شبکه های اجتماعی را به دلیل نفرت پراکنی مورد سرزنش قرار می دهند

در این میان گروه های مایل به آزادی خواهان دست راستی به این شبکه ها بابت اعمال سانسور سیاسی و برخی محدودیت های ساختاری اعتراض می کنند و از سوی دیگر لیبرال ها و گروه های سکولار نیز شبکه های اجتماعی را به خاطر نفرت پراکنی و عدم فعالیت کافی برای سانسور محتواهای اهانت آمیز سرزنش می کنند.

در روز گذشته سازمان اطلاعات امنیتی آمریکا شش نفر را به اتهام تلاش برای ربودن شهردار میشیگان بازداشت کرد. گزارش شده این افراد از طریق گروه های خصوصی فیسبوک، فعالیت های خود را با یکدیگر هماهنگ می کردند.

جک دورسی، مدیر عامل ارشد توییتر در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد تکنولوژی بلاک چین نقش بسزایی در آینده شبکه های جهانی اینترنت ایفا خواهد کرد. او که یکی از طرفداران صنعت امور مالی غیر متمرکز است هفته پیش اعلام کرد شرکت اسکوار که به صورت مستقیم مدیریت آن را بر عهده دارد بیش از 50 میلیون دلار به خرید بیت کوین اختصاص داده است.

مردم طی اجماع نظر بر سر اصول حاکم بر شبکه های اجتماعی می توانند به صورت همگن و یکپارچه مانع از انتشار محتواهای برخورنده و هنجار شکن شوند

باید در نظر داشته باشیم که میان سانسور و مدیریت محتواهای تولید شده تفاوت وجود دارد. سانسور زمانی اتفاق می افتد که قوانین کلان یک نهاد و یا یک شبکه اجتماعی توسط یک مرجع متمرکز اعمال شود. در صورتیکه کنترل و مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی زمانی اتفاق می افتد که یک توافق و اجماع همگانی بین کاربران وجود داشته باشد. وقتیکه همه مردم بر سر برخی اصول به یک توافق جامع دست پیدا کنند، بدون نظارت مراجع استصوابی و یا اعمال قدرت نهادهای مرکزی یقیناً می توانند به صورت همگن و یکپارچه درباره قوانین اجرایی تصمیم گیری کنند و مانع از انشار محتواهای برخورنده و هنجار شکن شوند.

منبع: کوین تلگراف.

Bitly

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته