جمعه 10 فروردین 1403

ذخیره‌سازی تاییدیه واکسن کرونا با استفاده از بلاک‌چین در آلمان

منطقه ای در آلمان قصد دارد تاییدیه واکسیناسیون کووید19 افراد را با استفاده از فناوری بلاک چین ذخیره کند. این روش علاوه بر کارآمدبودن ایمنی بهتری دارد و همچنین به کنترل شیوع ویروس نیز کمک می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از این وز، حدود یک سال قبل زمانی که جهان با ویروس کرونا روبرو شد ، بسیاری از افراد به فکر استفاده از فناوری های نوظهور برای ردیابی و کنترل آن افتادند، ردیابی این ویروس با استفاده از بلاک چین بهترین راه حل به حساب می آید که دلیل آن تغییرناپذیری و توانایی ذخیره انبوه اطلاعات است.
اکنون منطقه آلتوتینگ در آلمان همین ایده را درباره واکسیناسیون به کارگرفته است.

طبق آخرین اطلاعات این منطقه به افرادی که واکسینه شده اند، اجازه می دهد با استفاده از ابزار شرکت UBIRCH هویت خود را به طور دیجیتالی احراز کنند.

این سیستم که به تازگی توسعه یافته، قابلیت اجرا روی چند بلاک چین را دارد و افرادی که در مقابل کووید19 واکسینه شده اند ، را احراز هویت می کند. پیش بینی می شود این اقدام به کنترل پاندمی ویروس کرونا کمک می کند.

به گفته شرکت UBRICH این گواهینامه دیجیتال فقط زمانی صادر می شود که فرد دومین دوز واکسن را دریافت کرده باشد. پس از آن  گواهینامه تزریق  واکسن در فناوری بلاک چین ذخیره می شود و کاربران می توانند با استفاده از کلید های مخصو خود به آن دسترسی یابند.

در حال حاضر،  افرادی که تمایل به واکسیناسیون دارد فقط یک کد چاپی دریافت می کنند که بعدا به وسیله موبایل خوانده می شود. اما طرح اصلی آن است که این نوع سند واکسیناسیون  به طور مستقیم در موبایل ذخیره شود. به این ترتیب تاییدیه واکسیناسیون را حت تر در اختیار کاربر قرار می گیرد و ایمن تر است.

همانطور که اشاره شد راه حل شرکتUBRICH با روش های مختلف بلاک چین از جمله IOTA مطابقت دارد. با این وجود  مشخص نشده  از کدام زنجیره برای این طرح استفاده می کند.

ماتیاس یوگل مدیر ارشد مالی UBRICH اشاره کرد این شرکت در اصل  قصد داشت اتریوم و بیت کوین را استفاده کند اما هزینه های بالای تراکنش ها و قابلیت مقیاس پذیری آنها سبب شد ایده کنار گذاشته شود.
شبکه IOTA (MIOTA) احتمالا مناسب تر است زیرا  بهتر از دو پروژه دیگر اطلاعات را کنترل می کند.

استفاده از این نوع فناوری برای تاییدیه واکسن بسیار کارآمد است به خصوص که مقامات بهداشتی ادعا می کنند این ویروس  همچنان جهش می یابد.  بنابراین برای کنترل شیوع ویروس بلاک چین ابزار مناسبی به نظر می رسد.

برای مطالعه آخرین اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته