جمعه 31 فروردین 1403

تعیین تکلیف صرافی های رمزارز کشور تا پایان فروردین

وضعیت صرافی های رمزارز یکی از موضوعات مورد بحث در نشست عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی و حمیدرضا مومنی ازندریانی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی بود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از خبر آنلاین در جریان نشست دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی در بندر انزلی مقرر شد در خصوص «رمز ارزها» تا پایان فروردین ماه، پس از نهایی شدن و تصویب آئین نامه ها، دستورالعمل لازم برای صدور مجوز تاسیس صرافی های دیجیتال در مناطق ابلاغ شود.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


اصلاح رویه «رفع تعهد ارزی» در مناطق ویژه با هدف تسهیل، تسریع و مانع زدایی فعالیت فعالین اقتصادی در مناطق از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که مقرر شد؛ به منظور کاهش بروکراسی، کاهش مراحل رفع تعهد ارزی، کاهش زمان و هزینه های مترتب برای فعالین، مستندات رفع تعهد ارزی پس از تایید سازمان منطقه مربوطه، مستقیما به بانک عامل ارائه شود.

همچنین در خصوص «تخصیص و تامین ارز» برای فعالیت واحدهای تولیدی و بازرگانان، در این نشست مقرر شد هماهنگی لازم بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد و دبیرخانه شورای عالی به منظور رفع موانع، اولویت های مناطق را به این وزارتخانه اعلام کند.

هماهنگی برای تامین تضامین لازم به منظور استفاده از منابع مالی خارجی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

پیش تر رییس بانک مرکزی در مصاحبه‌ای گفته بود: بر اساس نظر کارگروهی، در مصوبه هیئت وزیران مبنی بر غیر مجاز بودن مبادلات رمزارزها اصلاحاتی انجام و قرار شد کسانی که رسمی رمزارز استخراج می‌کنند بتوانند برای واردات از آن استفاده کنند.

وی افزود: بنابراین مقررات آن را آماده و به زودی چند صرافی مشخص می‌کنیم تا ثبت سفارش‌هایی که به صرافی‌ها داده می‌شوند بتوانند برای واردات از طریق رمز ارزها، تأمین ارز کنند.

کد خبر: 1400011109MGMMMF

مطالب مرتبط:

تسهیل استخراج رمزارز در کشور به وسیله انرژی های تجدید پذیر

فعالیت ۱۲ مزرعه استخراج رمزارز در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

جریمه سنگین در انتظار استخراج کنندگان رمز ارز در منازل

استفاده از پی اس 5 برای استخراج اتریوم

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته