چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ)

 

انجین کوین یکی از پروژه های «انجین» است، شرکتی که یک اکوسیستم به هم پیوسته محصولات گیمینگ مبتنی بر بلاک چین را ارائه می دهد. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این رمزارز می پردازیم.

پرچمدار انجین، «شبکه انجین» است، یک پلتفرم گیمینگ اجتماعی که از طریق آن کاربران می توانند وب سایت و دسته ایجاد کنند، چت کنند و میزبان فروشگاه کالاهای مجازی باشند.

انجین به توسعه دهندگان بازی اجازه می دهد تا موارد موجود در بازی را در بلاک چین اتریوم توکنیزه کنند. انجین کوین، یک توکن ERC-20، برای پشتیبانی از دارایی های دیجیتالی صادر شده با استفاده از این پلتفرم است، به این معنی که اقلام را می توان با ارزش واقعی خریداری، فروش و معامله کرد.

انجین کوین اولین بار در ژوئیه 2017 معرفی شد و در ژوئن 2018 بر روی شبکه اصلی اتریوم راه اندازی شد.

انجین کوین یک ذخیره ارزش دیجیتالی است که برای پشتیبانی از ارزش دارایی های بلاک چین مانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می شود. هر دارایی ضرب شده با پلتفرم انجین شامل ENJ ، یک منبع ضرب کردن است که در داخل NFT ها قفل شده و از گردش خارج می شود.

ضرب دارایی های بلاک چین با ENJ مزایای مختلفی را برای سازندگان و کاربران فراهم می کند:

  • به آنها ارزش اندوخته تزریق می کند
  • از شفافیت و کمیابی آنها اطمینان حاصل می کند
  • به آنها نقدینگی فوری می دهد
  • ابزار کاربردی را در بازی ها و اپلیکیشن ها فراهم می کند
  • ضد تورم است
  • قابلیت «ذوب شدن» انجین به کاربران این امکان را می دهد که هر زمان دارایی های بلاک چین خود را از بین ببرند تا مقدار ENJ را از درون بازیابی کنند

اکوسیستم بلاک چین انجین قصد دارد محصولات نرم افزاری را ارائه دهد که توسعه، تجارت، کسب درآمد و بازاریابی با بلاک چین را برای همه آسان می کند.

انجین در سال 2009 تاسیس شد و ریشه در صنعت گیمینگ دارد. اولین محصول شرکت، یک پلتفرم جامعه گیمینگ به نام شبکه انجین، در طول یک دهه اکنون دارای 20 میلیون کاربر است.

در سال 2017 به دنبال یک عرضه اولیه سکه، انجین خود را به عنوان یک توسعه دهنده برجسته اکوسیستم بلاک چین معرفی کرد و مجموعه ای از محصولات نرم افزاری را ایجاد کرد که هر کسی را قادر می سازد به راحتی دارایی های بلاک چین را ضرب، مدیریت، تجارت، توزیع و ادغام کند.

اکوسیستم انجین که بر روی یک زیرساخت زنجیره ای ساخته شده است، توسعه دهندگان بازی و مشاغل مختلف را قادر می سازد از دارایی های دیجیتالی توکنیزه شده به عنوان بخشی از استراتژی های تملک، نگهداری، تعامل و درآمدزایی خود استفاده کنند. اکوسیستم انجین توسط انجین کوین (ENJ) ، ارز دیجیتالی که برای پشتیبانی ارزش دارایی های بلاک چین استفاده می شود، تقویت می شود.

بنیانگذاران انجین کوین چه کسانی هستند؟

انجین به عنوان یک پلتفرم جامعه گیمینگ در سال 2009 توسط ماکسیم بلاگوو و ویتک رادومسکی تاسیس شد، بلاگوو مدیر عامل شرکت شد و مسئولیت هدایت خلاقیت شرکت را بر عهده گرفت و رادومسکی به عنوان مدیر ارشد فناوری، مسئول توسعه فنی محصولات شد. بلاگوو خود را دارای تجربه در جهت گیری خلاق، بازاریابی و مدیریت و طراحی پروژه های نرم افزاری توصیف کرده است.

ایده معرفی بلاک چین به انجین اولین بار توسط رادومسکی به علت علاقه وی به بیت کوین در سال 2012 مطرح شد و در نهایت شرکت را متقاعد کرد که آن را به عنوان یک گزینه پرداخت بپذیرد. پس از کسب اطلاع از اتریوم و قراردادهای هوشمند، او تصمیم گرفت که نرم افزار ادغام شده با بلاک چین خود را ایجاد کند.

چه چیزی انجین کوین را منحصر به فرد می کند؟

به گفته بنیانگذار رادومسکی، انجین کوین از این نظر منحصر به فرد است که هر توکنی که با پلتفرم انجین ضرب می شود، پلتفرم توسعه دارایی های بلاک چین این شرکت که در فوریه سال 2020 راه اندازی شد، به طور مستقیم توسط ENJ پشتیبانی می شود و به آیتم های درون بازی نقدینگی واقعی تزریق می کند. به همین ترتیب، بلاگوو اظهار داشت که این شرکت بر روی پذیرش متمرکز است، و گفت او آینده ای را تصور می کند که در آن میلیون ها گیمر از موارد دیجیتالی پشتیبانی شده توسط انجین کوین استفاده می کنند بدون اینکه حتی از وجود آن اطلاع داشته باشند.

انجین کوین از یک سری قراردادهای هوشمند استفاده می کند که توسعه دهندگان بازی ENJ را به آنها ارسال می کنند تا توکن های ERC-1155 جدید قابل تعویض یا غیر قابل تعویض را ضرب کنند. این توکن ها را می توان در«بازار انجین»، که در سپتامبر 2019 راه اندازی شد، معامله کرد و یا هر زمان بخواهید با پشتیبانی ENJ خودشان مبادله کنید. با ضرب بیشتر توکن های سفارشی، ENJ بیشتری از اکوسیستم حذف می شود و در نتیجه کمیاب می شوند.

بر اساس وایت پیپر، انجین کوین از یک سری فرایندهای درون زنجیره ای و خارج از زنجیره استفاده می کند. هنگامی که یک تراکنش در اکوسیستم انجین انجام می شود، یک بستر معتمد با کیف پول های هوشمند کاربران تماس می گیرد و وب سایت یا بازی بلافاصله با به روز می شوند تا زمانی که تراکنش توسط بلاک چین اتریوم تأیید شود.

چند سکه انجین کوین در گردش وجود دارد؟

انجین کوین حداکثر عرضه ثابت 1 میلیارد توکن را دارد. با این حال، با رشد اکوسیستم و قفل شدن بیشتر ENJ در دارایی های دیجیتال درون بازی، تعداد سکه هایی که در گردش هستند، کاهش می یابد.

انجین کوین برای اولین بار در طی یک رویداد پیش فروش در سپتامبر 2017 که در آن 400 میلیون سکه به ازای 38800 اتر، در آن زمان به ارزش 12 میلیون دلار فروخته شد، به همراه 100 میلیون سکه دیگر به عنوان پاداش در دسترس قرار گرفت. مجموعا، در این پیش فروش 50 درصد از کل عرضه فروخته و اهدا شد. یک عرضه اولیه سکه در اکتبر 2017 برگزار شد که در آن 300 میلیون سکه معادل 30 درصد از کل عرضه برای فروش موجود بود.

انجین در این عرضه اولیه سکه 75041 اتر برابر با 18.9 میلیون دلار در آن زمان درآمد کسب کرد. توکن هایی که در طی ICO فروخته نشده بودند به مدت شش ماه قفل شدند تا بعداً برای ابتکارات جامعه و بازاریابی استفاده شوند.

10 درصد از کل توکن ها برای ابتکارات جامعه، آزمایشات بتا، بازاریابی و مشارکت های استراتژیک اختصاص داده شده بود، در حالی که 10 درصد دیگر به اعضای تیم و مشاوران اختصاص داشت. توکن های اعضای تیم در شش ماه اول قفل شدند و در مدت 24 ماه به آنها واگذار شدند، در حالی که توکن های مشاورین به مدت دو ماه قفل شدند و پس از آن به طور کامل آزاد شدند.

امنیت شبکه انجین کوین چگونه است؟

ENJ یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم عرضه شده است، به این معنی که هرگونه تراکنش های ENJ توسط شبکه اتریوم با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار تأیید و ایمن می شود. ماینرها برای افزودن بلاک های جدید به بلاک چین با یکدیگر رقابت می کنند و اکثر نود های شبکه باید سابقه آن را تأیید کنند.

قراردادهای هوشمند زیربنایی که انجین کوین را تأمین می کند تحت چندین ممیزی قرار گرفته است، از جمله توسط «متیو دی فرانته»، توسعه دهنده اتریوم در سپتامبر 2017، «آزمایشگاه های زد کی» توسعه دهنده قرارداد هوشمند در اوایل سال 2018، و شبکه کاستیلو در ژوئیه 2019.

در اکتبر سال 2020، انجین با کمک شرکت امنیت اطلاعاتی «هکر وان» یک برنامه باگ بانتی را آغاز کرد.

انجین کوین را از کجا می توانید خریداری کنید؟

انجین کوین را می توان در صرافی های رمزارز مانند بایننس، بیت هامب، یونی سواپ، بالانسر و سایر موارد خریداری کرد. این سکه می تواند در برابر ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر و استیبل کوین مانند USDT و USDC معامله شود.

کد خبر: 1400011201MGMCMH

مطالب مرتبط:

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

توکن شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال سوشی سواپ (SUSHI)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته