پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دادگاه، درخواست گریفیت برای رد اتهام کمک به کره شمالی را نپذیرفت

یک دادگاه فدرال در آمریکا درخواست توسعه دهنده پیشین بنیان اتریوم برای مختومه کردن پرونده او در ارتباط با کمک به کره شمالی در دور زد تحریم های واشنگتن را رد کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از نیوزبیت کوین، «ویرجیل گریفیتس» پیشتر از سوی دادستانان وزارت دادگستری آمریکا متهم شده بود که با سخنرانی در کنفرانس بلاک چین و رمزارز سال 2019 در پیونگ یانگ، به کره شمالی کمک کرده که تحریم های واشنگتن را دور بزند.

گریفیتس با این استدلال که دادخواست چهارصفحه ای تهیه شده علیه او «کوتاه و مبهم» است و جزئیاتی درباره اقدامات مجرمانه ادعایی وزارت دادگستری ندارد، خواستار مختومه شدن این پرونده بود. اما قاضی دادگاه فدرال گفته است این دادخواست برای احضار گریفیتس به دادگاه کافی است.

گریفیتس به فاصله کمی پس از شرکت در کنفرانس پیونگ یانگ دستگیر شد و اکنون با قید وثیقه آزاد است. بسیاری از حامیان رمزارز و بلاک چین حمایت خود را از گریفیتس اعلام کردند و برخی نیز پا را فراتر گذاشته و دولت آمریکا را «از اساس فاسد» دانستند.

توسعه دهنده پیشین بنیاد اتریوم نتوانست برای شرکت در کنفرانسی دیگر که در کره جنوبی برگزار می‌شد، از وزارت دادگستری آمریکا مجوز بگیرد. اما دفتر کره شمالی در سازمان ملل به او ویزا داد.

گریفیتس در دفاع از خود گفته آنچه که او در سخنرانی خود در کنفرانس پیونگ یانگ بیان داشته صرفا اطلاعات عمومی درباره بلاک چین است که روی اینترنت هم قابل دسترسی است و هیچ چیز مخفی ندارد.

اما دادستانان آمریکایی مدعی هستند که کره شمالی می تواند از محتوای سخنرانی او برای پولشویی و دور زدن تحریم ها استفاده کند. دادگاه پیامی از گریفیتس را به همکارانش که در سال 2018 ارسال شده، فاش کرده که گریفیتس در آن گفته: دوست داریم یک سفر اتریومی به کره شمالی داشته باشیم و یک نود اتریوم در آنجا نصب کنیم… این کار به آن ها کمک می کند که تحریم ها را دور بزنند.

این در حالی است که گریفیتس در دفاع گفته که سخنرانی او تحت حمایت متمم اول قانونی اساسی آمریکا درباره آزادی بیان است.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته