جمعه 31 فروردین 1403

بازار بورس امروز 12 بهمن 99/ رشد شاخص متوقف شد

بازار بورس امروز در حالی که در معاملات آغازین هفته با رشد همراه شده بود، بار دیگر با افزایش عرضه ها همراه شد و دچار افت شد.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 3 هزار و 839 واحد افزایش به عدد یک میلیون و 250 هزار و 992 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن اما در پایان معاملات امروز، با 447 واحد افت به عدد 431 هزار و 521 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 13 میلیارد و 207 میلیون سهم با ارزش 142 هزار و 416 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای شستا، تاپیکو، شپنا، وغدیر، وتجارت، فولاد و فارس بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، شستا، شپنا، خساپا، وتجرات، شتران، خودرو و خگستر بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 139 واحد افت به عدد 18 هزار و 43 واحدی رسید.

نمادهای بپاس، آریا صبا، غصینو، مارون، زاگرس و سمگا تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای سپیدار، زملارد، وسپهر، چخزر، ذوب، بپیوند و آریا نیز بیشترین تراکنش ها را به خود اختصاص دادند.

پیش تر نیز بارها گفته شده است که بورس کشور به شدت به اخبار حساس شده است و این موضوع موجب می شود بازار نوسانی رفتار کند.

از این رو شاهد آن هستیم که شاخص کل در روزهای گذشته با خبر مدیریت جدید سازمان بورس رشد کرد و اکنون نیز به دلیل اخباری که در خصوص احتمال دشوار بودن مذاکرات برجام منتشر شده، کاهش پیدا کرده است.

چنین وضعیتی نشان از آن دارد که معامله گران به نوسان گیری مشغولند و تمایل چندانی به سرمایه گذاری در بازار وجود ندارد. این در حالی است که در معاملات امروز عرضه ها منطقی نبود و تنها به صورت هیجانی فروش ها تقویت شد.

خبرها حاکی از آن است که شرط حضور عربستان در مذاکرات ایران، اروپا و آمریکا در خصوص برجام، موجب شده است که ایران از این مذاکرات نا امید شود و همین موضوع عاملی شده است برای ایجاد واهمه در بازار. از این رو شاهد آن بودیم که معامله گران بار دگر به صورت هیجانی دست به فروش زدند.

در نتیجه حجم معاملات امروز به شدت بالا و عمدتا در راستای خروج سرمایه بود؛ موضوعی که می تواند نشان از احتمال افت شاخص در روزهای آتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته