سه‌شنبه 28 فروردین 1403

راهنمای گام به گام نحوه خرید تتر (USDT)

در این مقاله از سکه نیوز به آموزش گام به گام خرید و مبادله رمزارز پایدار (Stable coin) تتر می پردازیم و در پایان سوالات پر تکراری که توسط شما مطرح شده است را پاسخ می دهیم.

مرحله 1. انتخاب صرافی مناسب

ساده ترین راه خرید USDT از طریق یک صرافی معتبر ارزهای رمزنگاری شده است. صرافی های مختلفی از این استیبل کوین پشتیبانی می کنند. که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

  • صرافی بایننس (BINANCE): این صرافی به عنوان یکی از صرافی های ارزهای رمزنگاری شده که از تتر نیز پشتیبانی می کند شناخته می شود، این صرافی دسترسی به بیش از 100 ارز رمزپایه را فراهم کرده است. حجم معاملات این پلتفرم بالا است اما نکته ای که در خصوص این صرافی وجود دارد حواشی و هک های متعدد آن است که در سال ۲۰۱۹ منجر به دزدیده شدن ۴۰ میلیون دلار از سرمایه کاربران شد. صرافی بایننس یک صرافی چینی است که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao) با نام اختصاری CZ، مدیر و بنیانگذار بایننس است. این صرافی اقدام به بلوکه کردن حساب‌های ایرانیان و سایر کشورهای تحریم شده کرده است.
  • صرافی کونوس (COUNOS): در این پلتفرم دو نوع صرافی برای کاربران وجود دارند تا تبادلات خود را انجام دهند.
    صرافی متمرکز کونوس (اینجا): این صرافی به عنوان یکی از ایمن ترین صرافی های رمزارز به شمار می رود و ویژگی های کاربردی و مفیدی را برای معامله گران فراهم کرده است. مهمترین ویژگی این صرافی رابط کاربری بسیار آسان برای کاربران تازه کار است.
    صرافی غیر متمرکز (کونوس دکس): کونوس دکس یک صرافی غیرمتمرکز می‌باشد که در کشور استونی به ثبت رسیده و در تاریخ ۱/۱۰/۲۰۱۹ آغاز به کار کرد. کونوس دکس توسط شرکت Counos OÜ مدیریت و اداره می شود که به طور قانونی به ثبت رسیده و مجوز فعالیت در اتحادیه اروپا را دارا می باشد.
    این پلتفرم به این جهت طراحی شده است تا کاربران را قادر سازد تبادلات نظیر به نظیر و اجتماع محور غیرمتمرکز خود را در محیطی ایمن به انجام رسانند. خدمات ارائه شده توسط این صرافی در بسیاری از کشورهای دنیا قابل دسترس هستند. کاربران نه تنها قادر هستند که انواع رمزارزها را تبادل کنند، بلکه می توانند از پول فیات (پول رایج و رسمی کشورها) برای خرید و فروش رمزارزها بهره ببرند.
    کونوس دکس دارای مجوزهای FRK000735 و FVR000842 می باشد که به ترتیب این شرکت را قادر می‌سازند که خدمات کیف پول رمزارزی و همچنین خدمات تبادل رمزارز و پول فیات ارائه دهد.
    کاربران برای تبادل رمزارز با رمزارز نیازی به ارائه اطلاعات شخصی در کونوس دکس ندارند، اما برای تبدیل رمزارز به پول فیات باید احراز هویت مشتری (KYC) را انجام دهند تا علاوه بر تأمین امنیت خود از هرگونه تقلب و کلاهبرداری به طور کامل جلوگیری شود.
  • صرافی بیترکس (Bittrex): این صرافی نیز تا چندی پیش برای کاربران ایرانی قابل استفاده بود که از آن به بعد تعداد زیادی از اکانت ها به یک باره و بدون اطلاع قبلی مسدود گردید. بیترکس یکی از صرافی های بزرگ ارز دیجیتال است که بیشترین معاملات این صرافی ارزهای بیت کوین و اتریوم را شامل می شود. این صرافی تقریبا 90 درصد ارزهای دیجیتالی را برای مبادله، خرید و فروش در لیست خود دارد.

مرحله 2. ایجاد حساب و واریز وجوه

قبل از خرید تتر در صرافی، باید ثبت نام و ایجاد حساب انجام شود، معامله گر حساب خود را ایجاد می کند، وجه مورد نظر خود را واریز می کند و پس از آن قادر به انجام معاملات خواهد بود. ثبت نام و ایجاد حساب یک فرآیند آسان است که معمولاً شامل بررسی و تأیید هویت است. معمولا در وبسایت هر صرافی، نحوه ایجاد حساب به طور کامل آموزش داده می شود. برای ثبت نام در صرافی های متمرکز معمولا نیاز به ارایه مدارک و عکس از صاحب حساب وجود دارد. در صورت نیاز به ارائه عکس و مدارک کاربر، باید یک نسخه از آن در سایت بارگذاری شود. کاربر می تواند حساب خود را با ارزهای فیات مانند دلار و یورو تأمین کند.

مرحله 3. خرید تتر (USDT)

پس از آماده شدن حساب و صرافی انتخاب شده برای خرید تتر، کاربر می بایست تصمیم بگیرد که قصد دارد چگونه حساب خود را برای انجام معاملات تأمین مالی کند. اگر کاربر قصد استفاده از ارز فیات مانند دلار را داشته باشد، به سایت صرافی مورد نظر خود مراجعه می کند و جفت USDT / USD را پیدا می کند. اگر معامله گر مایل به خرید با ارز رمزنگاری شده دیگری باشد، باید به دنبال پیدا کردن جفتUSDT با ارز رمزنگاری شده خود باشد و بر اساس اینکه قصد خرید چه مقدار تتر را دارد، نرخ ارز و محاسبات مربوطه را انجام دهد.

مرحله 4. (اختیاری) انتخاب و تهیه کیف پول مناسب

اگر قرار است معامله گر USDT خود را برای مدت طولانی نگه داری کند، بهتر است روشی امن تر از نگه داری آن در صرافی را انتخاب کند، همانطور که گفتیم نگه داری رمزارز در صرافی آسان ترین راه است اما امن ترین راه نیست. کاربر می بایست یک کیف پول مناسب که از تتر پشتیبانی می کند را برای نگه داری تتر خود انتخاب کند. این کیف پول ها می توانند بصورت نرم افزاری یا سخت افزاری باشند و ابزاری ایمن برای ذخیره ایمن دارایی رمزنگاری شده کاربر به شمار می روند. در حالی که بیشتر صرافی ها به کاربر امکان می دهند رمزهای خود را در حساب صرافی خود ذخیره کنند، یک کیف پول ارز رمزنگاری شده به کاربر آرامش بیشتری می دهد. در زیر، ما چند مورد از بهترین کیف پول ها برای ذخیره تتر را لیست کرده ایم.

  • تتر والت (Tether Wallet): این والت تتر توسط شرکت توسعه‌دهنده همین ارز دیجیتال توسعه یافته است، اما مشکل اینجاست که Tether Wallet تنها از همین رمزارز پشتیبانی می‌کند. برای کاربرانی که دارایی‌شان متشکل از ارزهای دیجیتال متعدد است، سایر گزینه‌ها پیشنهاد می‌شوند. Tether Wallet دارای ویژگی‌های ابتدایی همچون ارسال، دریافت، تبدیل به ارز رایج و قابلیت پرداخت برای خرید است. کارمزد بالا و رابط کاربری سخت و پیچیده باعث دوری کاربران از این کیف پول شده است.
  • کیف پول همراه کونوس: کیف پول موبایل کونوس یکی از بهترین و امن ترین کیف پول های موجود است، این کیف پول بر روی گوشی های موبایل نصب می شود و امکانات گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از کیف پول همراه کونوس کاربران می توانند کلیدهای خصوصی خود مبتنی بر رمزارزهای مختلف را دریافت کرده و در صرافی های قانونی و معتبر کونوس، اقدام به خرید و فروش رمزارزهای مختلف کنند. کیف پول همراه کونوس از نوع کیف پول دیجیتالی ذخیره ای گرم است. این کیف پول در نسخه اندروید و آی او اس منتشر شده تا برای همه کاربران با هر دستگاهی قابل دسترسی باشد. لینک هر دو نسخه را در زیر مشاهده می کنید:
    لینک دانلود کیف پول همراه کونوس(نسخه اندروید)
    لینک دانلود کیف پول همراه کونوس(نسخه IOS)
    نکته مهمی که در خصوص این کیف پول باید بدانید این است که امنیت این کیف پول توسط فرآیندی کاملا تضمین شده و همین باعث می شود کاربران هیچ گونه نگرانی در خصوص نگه داری دارایی خود در کیف پول های پلتفرم کونوس نداشته باشند.
    در این کیف پول از ۲ کلمه عبور و ورود دو مرحله ای استفاده می شود که رمز دوم باعث می شود دسترسی مجموعه و پلتفرم کونوس نیز به کلید های خصوصی شما قطع شود و هیچ گونه احتمال لو رفتن کلید خصوصی شما برای هیچ کس وجود نداشته باشد. کلید های خصوصی شما در این کیف پول رمزگذاری می شوند و این رمز فقط توسط شما و توسط کلمه عبوری که فقط شما از آن اطلاع دارید باز می شود. بنابراین امنیت کیف پول های این مجموعه طبق آخرین تکنیک های رمزنگاری و در جهت حفظ دارایی کاربران کاملا تضمین شده است.
  • کیف پول ویندوز کونوس: این نوع از کیف پول بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ متصل می شود و به کاربران این امکان را می دهد تا دارایی های دیجیتال خود را مدیریت کرده و اقدام به خرید و فروش رمزارزهای مختلف کنند. تیم توسعه دهنده قوی این کیف پول به طور مداوم در حال به روز رسانی کیف پول های این شرکت هستند.
    لینک دانلود کیف پول ویندوز کونوس ۶۴ بیتی
  • کیف پول لجر نانو (Ledger nano wallet): والت سخت افزاری لجر نانو اس نیز یکی از بهترین‌ گزینه‌ها محسوب می‌شود. این کیف پول کوچک اما بسیار قدرتمند و ایمن است و از نزدیک به 25 ارز دیجیتال بازار و حدود هزار و دویست توکن ERC-20 پشتیبانی می‌کند. لجر نانو اس، مجهز به یکی از ایمن‌ترین تراشه‌ها در مقایسه با سایر والت‌ های سخت افزاری تتر است. کلیدهای خصوصی در والت سرد نگهداری شده و در نتیجه از حملات سایبری در امان هستند.
    علاوه بر دشواری در استفاده از این کیف پول در مقایسه با بهترین والت های تترِ نرم افزاری که در قالب اپلیکیشن موبایل در دسترس قرار دارند، ایراد دیگر لجر نانو اس قیمت آن است. سایر والت های تتر بررسی شده تا اینجا رایگان هستند، اما برای تهیه این گزینه باید 60 دلار هزینه کنید.

راهنمای گام به گام نحوه معامله تتر (USDT)

مرحله 1. پیدا کردن کارگزار (Broker)

اگر برنامه کاربر معامله USDT با هدف دستیابی به سود سریع است، باید بتواند سریع و قاطعانه موقعیت ها را در نظر بگیرد و قادر به ورود و خروج از آن ها باشد و در اینجاست که کارگزاران وارد می شوند. کارگزاران آنلاین به کاربر امکان می دهند این فعالیت ها را به راحتی و با اطمینان انجام دهد. بنابراین، با تحقیق و جستجوی درست، می توان یک روش و کارگزاری مناسبی برای معامله تتر پیدا کرد.

مرحله 2. واریز پول

معامله گر باید حساب کارگزاری خود را با واریز پول های فیات مانند GBP، EUR و USD تأمین کند. کاربر معمولاً می تواند مستقیماً با این وجوه معامله کند، اما پیش از آن باید اطمینان حاصل کند که برای انجام معامله شرایط و ضوابط بیشتری وجود دارد یا خیر. حتی ممکن است در ابتدا نیاز به پرداخت مقداری پول اضافی به عنوان یک نوع واریز سپرده برای کاربر وجود داشته باشد.

مرحله 3. انتخاب استراتژی معاملاتی

موفقیت تجاری معامله گر به استراتژی او بستگی دارد. معاملات بیشتر به تجزیه و تحلیل فاندامنتال و حتی در بعضی موارد تکنیکال و شاخص های فنی و نه بر مبنای شایعات در خصوص دارایی که در آن سرمایه گذاری می شود، متکی است. اگر معامله گر بتواند روندهای رشد را پیدا کرده و به خوبی آن ها را بررسی کرده باشد، معاملات می تواند پاداش معناداری به همراه داشته باشند. بنابراین معامله گر باید اطمینان حاصل کند که قبل از سرمایه گذاری، یک استراتژی جامع تجاری برای کاهش ریسک تشکیل داده است.

مرحله 4. شروع معاملات (Trading)

اکثر کارگزاران ابتدا یک حساب آزمایشی ارائه می دهند. می توان از این حساب های آزمایشی برای معامله وجوه مجازی استفاده کرد، در این شرایط گویی کاربر در بازار واقعی شرکت دارد اما در عین حال هیچ ریسک و خطری نیز متوجه سرمایه او نیست. این یک روش عالی برای یادگیری نحوه کار بازارهای مالی قبل از ورود سرمایه اصلی است.
اگر کاربر سکه ای را مد نظر قرار داده و قصد معامله آن را دارد، می تواند دو مسیر طی کند: انجام معاملات لانگ (Go Long) با هدف افزایش قیمت یا انجام معاملات شورت (Short / Go Short) با پیش بینی کاهش قیمت. به این معاملات، معاملات موقعیت (Position) گفته می شود و بسیار مهم است که معامله گر بداند قبل از شروع معامله چه می کند، دید درستی داشته باشد و بداند در کجا ایستاده است.

معامله گرانی که کمی تجربه بیشتری دارند، می توانند از ابزار و روش های دیگر برای انجام معاملات بزرگتر با استراتژی های متفاوت استفاده کنند. با این حال، اگر تصمیمات خوبی در مورد معامله گرفته نشود، ممکن است یک معامله اشتباه سود چندین معامله را از بین ببرد، بنابراین لازم است که معامله گر شدیدا محتاط و دقیق باشد.

سوالات متداول

1. آیا زمان مناسبی برای خرید تتر وجود دارد؟
خرید USDT تا حد زیادی به چشم انداز قیمتی دلار USD بستگی دارد. اگر معامله گر قصد توقف موقتی سرمایه گذاری های خود را داشته باشد یا مدت زیادی از ثبات ارزش دلار می گذرد، خرید تتر معمولاً گزینه خوبی است. با افزایش قیمت USD نسبت به ارزهای دیگر، ارزش تتر نیز افزایش می یابد و در شرایط عکس می تواند چندان رمزارز مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب نشود.
برای معامله گرانی که به صورت کوتاه مدت معامله می کنند، سکه هایی با سود آوری بیشتر نسبت به سکه های پایدار(Stable coin) مانند Tether نیز وجود دارد ، اما استیبل کوین ها می توانند گزینه خوبی برای جایگزینی برای معاملات دلار آمریکا باشند و به عنوان واسطه ای برای خرید و فروش سایر رمزارزها به کار روند.
با بی ثبات شدن شرایط بازارهای جهانی، تعداد بیشتری از فرصت های تجاری استیبل کوین ها، خود را نشان می دهند. این رمزارزها ریسک کمتری نسبت به برخی رمزارزهای پر نوسان مانند بیت کوین در معاملات خود دارند.

2. تتر چه مشکلی را حل می کند و چشم انداز سرمایه گذاری این رمزارز چیست؟
راه اندازی تتر به مسئله نوساناتی بر میگردد که مانع از استفاده ارزهای رمزنگاری شده معروفی مانند بیت کوین و اتریوم برای خریدهای روزمره می شود. ناگفته نماند که بسیاری از سیستم های جدید در کشورهای دیگر کارت های پرداختی را ارائه می دهند که می توانند برای خریدهای معمولی از ارزهای رمزنگاری شده استفاده کنند، مانند کارت رمزگذاری Swipe، اما هزینه های معاملات آنها زیاد است. در مقابل، تتر به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی وجه نقد واقعی را به پول دیجیتال و تقریبا بدون کارمزد (غیر از هزینه های تجارت کارگزار) تبدیل کنند. این رمزارز به عنوان جایگزینی برای دلار دیجیتال راه اندازی شده است اما حواشی زیادی نیز متوجه این رمزارز بوده و همچنان نیز هست و هنوز به نظر نمی رسد که توانسته باشد به هدف خود به عنوان جایگزین برای دلار دست یافته باشد.

3. آیا می توان تتر را برای مدت طولانی نگه داشت؟
می توان تتر را برای نگه داری آن در بلند مدت خریداری کرد، یا همچنین کاربر می تواند یک استراتژی تجارت کوتاه مدت را به کار گیرد. هر دو انتخاب به طور کلی متفاوت هستند و در زیر توضیح داده شده است:
الف) ملاحظات یک استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت:
اگر معامله گر قصد نگه داری طولانی مدت تتر را داشته باشد مراحل خرید و نگه داری به این صورت پیش می رود: ابتدا ثبت نام در یک صرافی معتبر و خرید USDT انجام می شود و سپس برای نگه داری تتر، پس از مراحل گفته شده، انتخاب و نگه داری رمزارز در کیف پول مرحله آخر این استراتژی است.
ب) ملاحظات یک استراتژی تجارت کوتاه مدت:
معامله با USDT و نگه داری کوتاه مدت آن نیز می تواند روشی برای استفاده از ارز ایالات متحده با مزایای امنیت و دیجیتالی شدن رمزنگاری باشد. برای این کار، معامله گر بهتر است کارگزاری با هزینه کم انتخاب کند و معاملات را آغاز کند.

کد خبر: TSMCMH

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته