شنبه 1 اردیبهشت 1403

راه حل کشور هند برای مقابله با قاچاق واکسن کرونا در بازار سیاه

راه حل کشور هند برای مقابله با قاچاق واکسن کرونا

مقامات ارشد تلانگانا، ایالت جنوبی هند، در نظر دارند برای مقابله با احتکار و قاچاق واکسن کرونا در بازار سیاه از تکنولوژی بلاک چین استفاده کنند.

دپارتمان فناوری اطلاعات ایالت تلانگانا با ایجاد یک سامانه هوشمند نظارتی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، روند تولید و ارسال واکسن به مراکز پزشکی را به دقت رصد می کند و روی تمامی واکسن های کرونا برچسب هویت دیجیتال چسبانده می شود، به این ترتیب مردم هند می توانند اطمینان حاصل کنند که دوزهای واکسن کرونا به هیچ عنوان وارد بازار سیاه نخواهد شد. تکنولوژی بلاک چین با ایجاد یک بستر غیر متمرکز، شفافیت توزیع عادلانه واکسن کرونا را افزایش می دهد

دفتر کل توزیع شده واکسن کرونا اطلاعات مرتبط با فرایندهای تولیدی واکسن را در بستر شبکه بلاک چین ذخیره می کند

دفتر کل توزیع شده واکسن کرونا به نوعی تمامی اطلاعات مرتبط با فرایندهای تولیدی واکسن را به صورت کاملاً هوشمند در بستر شبکه بلاک چین ذخیره می کند. به گفته مقامات ارشد هند، روی تمامی واکسن های کرونا برچسب هویت دیجیتال چسبانده می شود. به این ترتیب چرخه تامین واکسن کرونا به صورت مستمر تحت نظارت مقام های ارشد بهداشتی هند قرار خواهد گرفت. تمامی مراکز پزشکی که واکسن کرونا را از نهادهای بالادستی دریافت می کنند می توانند با اسکن کد پاسخ سریع درج شده روی هر واکسن، به پیشینه اطلاعاتی آن دسترسی پیدا کنند.

تکنولوژی بلاک چین با ایجاد یک بستر غیر متمرکز، شفافیت توزیع عادلانه واکسن کرونا را افزایش می دهد

بنابراین تمامی معاملات صورت گرفته در نهادهای پزشکی به صورت هوشمند در دفتر کل توزیع شده ذخیره سازی می شود. تکنولوژی بلاک چین با ایجاد یک بستر غیر متمرکز، شفافیت توزیع عادلانه واکسن کرونا را افزایش می دهد.

از زمان همه گیری جهانی ویروس کرونا بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری از تکنولوژی بلاک چین برای مقابله با آثار سوء اقتصادی و پزشکی ناشی از آن استفاده کرده اند. به عنوان مثال در ماه آوریل 100 محقق ارشد اسپانیایی با طراحی اپلیکیشن مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی تلاش کردند چگونگی تکامل ویروس کرونا را به صورت واضح ترسیم کنند.

منبع: blockchain.news

برای مطالعه دیگر اخبار بلاک چین کلیک کنید

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته