جمعه 7 اردیبهشت 1403

رای گیری با کمک بلاک چین؛ به زودی در هند

فناوری بلاک چین می تواند امنیت لازم برای توسعه رای گیری در تمام مناطق یک کشور را تامین کند و کشور هند آزمایش های خود را برای استفاده از بلاک چین در انتخابات آغاز کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، انجام چند آزمایش بر روی رای گیری به وسیله بلاک چین در هند به رای دهندگان اجازه می دهد در هر کجا که باشند مخفیانه رای شان را ثبت کنند.

رییس کمیسیون انتخابات هند «سونیل ارورا» گفت که این آزمایش با استفاده از این فناوری پیشرفته آغاز شده و در آینده نیز آزمایش های دیگری انجام خواهد شد.

کمیسیون انتخابات هند با همکاری محققانی از «موسسه فناوری مدرس» در تلاش برای ایجاد یک راه ایمن برای تایید هویت رای دهندگان و امکان رای دادن در سراسر کشور و فراتر از آن هستند. آقای ارورا ارائه یک پیشنهاد جهت ممکن سازی رای دادن به هندی های خارج نشین را از طریق این رویه تایید کرد.

به گفته جانشین سابق کمیسیون انتخابات «ساندیپ ساکسنا» در این سیستم پس از این که هویت رای دهنده تایید شد، برگه های مخفی رای گیری توسط بلاک چین ایجاد می شوند، سپس با هش، رای ها رمزگذاری می شوند.

به گفته وی: «بعد از تایید هویت رای دهنده به وسیله سیستم، یک برگه رای الکترونیکی مخفی و شخصی سازی شده ایجاد می شود. وقتی رای انداخته می شود، رای مخفی به طور ایمن رمزگذاری شده و یک هش بلاک چین ایجاد می شود. گزارش و اعلان این هش به نامزد ها و احزاب سیاسی ارسال خواهد شد.»

ساکسنا تشریح کرد که این سیستم برای رای دادن در داخل خانه طراحی نشده است. در عوض، مردم همچنان باید در شعب رای گیری حاضر شوند، اما فرقی ندارد در کجای کشور باشند.

با تاکید بر این که این پروژه هنوز در ابتدای راه است، ساکسنا ابراز امیدواری کرد که این روش در آینده برای رای گیری های واقعی ترتیب داده شود.

در آن سوی دنیا، انتخابات اخیر امریکا توسط تهمت های بی اساس مبنی بر تقلب مورد خدشه قرار گرفت. در گیر و دار این جنجال ها و گسترش فناوری بلاک چین، بسیاری توصیه به استفاده از این فناوری برای انتخابات کرده اند.

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته