چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سامانه های جدید گزارش گیری مبتنی بر بلاک‌چین

مدیران دارایی در بریتانیا از یک ابزار جدید گزارش صندوق سرمایه‌گذاری که از فناوری دفترکل توزیع‌شده (Distributed Ledger Technology) استفاده می‌کند، استقبال گسترده‌ایداشته اند.

به گزارش سکه‌نیوز به نقل از بی‌تی‌سی‌منیجر، در حالی که این ابزار جدید وارد مرحله تولید شده است، 60 درصد از فعالان صنعت مدیریت دارایی در بریتانیا در شبکه سراسری گزارش‌گیری تیسا (TURN) که از فناوری DLT استفاده می‌کند ثبت نام کرده‌اند .

«TURN» یک سامانه گزارش‌گیری است که برای تهیه داده‌های معتبرتر از ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای ارایه به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در این سامانه، راه‌حل مبتنی بر DLT امکان ارایه همزمان (real-time) قیمت‌ها را فراهم می‌کند.

فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT) تاکنون موارد استفاده فراوانی در زمینه‌های مختلف از جمله امور مالی، بانکداری، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت بحران، حقوق، املاک و مستغلات یافته است.

چند روز قبل، سکه نیوز خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه، مجمع جهانی اقتصاد (اجلاس داووس) در ماه جاری میلادی اعلام کرد، پروژه‌ای را تکمیل کرده که انتشار گاز دی‌اکسید کربن را از طریق فناوری بلاک‌چین رهگیری می‌کند.(خبر را اینجا بخوانید)

در این بین، بنظر می رسد با قابلیت های متنوع و گسترده ای که شبکه بلاک چین رمزارزهای نوگرا همچون «کونوس»،«ریپل» و نظایر آن دارند، حل بسیاری از مسائل را می توان به این صنعت پیشرو سپرد.

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته