پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

یک کارشناس مالی بین الملل مطرح کرد: سردرگمی بازار بدتر از افزایش قیمت‌ها

یک کارشناس مالی بین الملل گفت: در حال حاضر بازار ارز و سکه ملتهب و سردرگم است و هزینه این وضعیت از شرایطی که قیمت ها افزایش پیدا کند و همانگونه باقی بماند، برای کشور و دولت بیشتر خواهد بود.

شاهین شایان آرانی در گفت‌وگو با سکه نیوز اظهار کرد: هم اکنون بازار ارز را ملتهب می‌بینم چرا که بازاری است که در آن عدم اطمینان نسبت به نرخ و سردرگمی در این زمینه وجود دارد هیچ کس نمی داند در آینده نزدیک یا دور وضعیت و حال و روز این بازار چگونه خواهد شد و آیا قیمت ها پایین تر می آید یا بالاتر خواهد رفت.

وی افزود: مسلماً این سردرگمی هزینه بیشتری نسبت به شرایطی دارد که به عنوان مثال هر دلار به ۲۰ هزار تومان برسد اما در همان نرخ ثابت بماند.

به گفته آرانی، مسئولان و دولتمردان می گویند وضعیت بازار ارز و سکه با ثبات است اما اینطور نیست و آن‌ها وظیفه دارند که این ثبات را به بازار برگردانند چرا که این التهاب در بازارهای دیگر نیز اثرگذار خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در زمینه بازار سکه و قیمت‌های آن که طی هفته های گذشته روند افزایشی داشته باید گفت که بازار ارز در آن اثر گذار بوده است و نوسانات در نرخ ارز یکی از عوامل افزایش قیمت سکه و طلا در بازار است بنابراین مسئولان اگر می‌خواهند سر و سامانی به این بازار بدهند بهتر از ثبات را برای این بازار به ارمغان بیاورند تا کسی نتواند از این وضعیت سوء استفاده کند.

آرانی گفت: در شرایطی که بازار ملتهب و سردرگم باشد شایعه حرف و حدیث ها هم زیاد می‌شود و آنها نیز خود در افزایش این التهاب و نوسانات بی تاثیر نیستند که در گذشته هم شاهد این مسئله بوده ایم اما وقتی که دولت ثبات در بازار را حفظ کند می‌تواند با متخلفانی که از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند، برخورد کند.

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

صعود طلا به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته

قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته افزایش یافت، زیرا کاهش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته