جمعه 10 فروردین 1403

سرمایه گذاری شانگهای در بلاک چین عمومی و بی نیاز از مجوز دولتی

یک استارت آپ چینی از دولت شهری شانگهای بیش از میلیون دلار بودجه تحقیقاتی برای توسعه نخستین پروژه بلاک چین عمومی و بی نیاز از مجوز با پشتیبانی دولت دریافت کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، استارت آپ بلاک چین «کانفلاکس» بیش از ۵ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی از کمیته علم و فناوری شانگهای و یکی از زیرمجموعه های شهرداری آن دریافت کرده است.

این شرکت مستقر در پکن ادعا می کند نخستین پروژه بلاک چین عمومی و بی نیاز از مجوز است که با پشتیبانی دولت توسعه یافته است.

این پروژه یکی از ۵۷ طرح فناوری پیشرفته ای است که مواردی مانند G۵ و هوافضا را در برمی گیرد و از سوی دولت شانگهای تایید شده است.

بودجه مذکور برای توسعه تحقیقات زنجیره عمومی به کار می رود. همچنین پروژه مذکور از ساخت یک زنجیره ذخایر هوافضا نیز پشتیبانی می کند.

پروژه کانفلاکس در حقیقت جزو طرح ۵ ساله دولت شهری شانگهای است که شامل مجموعه ای از بنیان های اجتماعی و اقتصادی است که توسعه آتی شهر دخالت دارند.

چین به طور کلی روی توسعه شبکه های بلاک چین مجوز دار، تمرکز کرده و از سوی دیگر درباره زنجیره های عمومی غیر متمرکز عمومی نیز محتاط است زیرا چنین پروژه هایی با ارائه سکه قصد دارد سرمایه جمع آوری کنند و توکن های خود را به عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات توزیع کنند.

«فان لانگ» یکی از بنیانگذاران کانفلاکس در این باره می گوید: «هرچند مقداربودجه ارائه شده اهمیت زیادی دارد اما در حقیقت این اقدام نشان دهنده سیگنال دولت برای پشتیبانی از زنجیره های بی مجور عمومی است که برای افراد حوزه ما مهم است.»

بانک مردم چین (بانک مرکزی کشور) عرضه اولیه کوین را ممنوع و از ۲۰۱۷ میلادی تاکنون تجارت فیات به رمزارز را محدود کرده است. کانفلاکس تصمیمی برای عرضه اولیه توکن یا دخالت در فروش توکن های متمرکز ندارد.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته