جمعه 31 فروردین 1403

سرمایه گذاری در تتر؛ آیا می توان از تتر سود کرد؟

استیبل کوین ها نوعی ارز دیجیتال هستند که ارزش آن ها به شکلی با یک ارز فیات یا دارایی فیزیکی مثل طلا مرتبط است. تتر با نماد USDT یک استیبل کوین است که ارزش آن به دلار مرتبط بوده و هر واحد تتر با یک دلار آمریکا برابر است. قیمت رمزارزهای مختلف دارای نوسان و گاهی فراز و نشیب بسیار شدید است و سرمایه گذاران از این نوسان برای کسب سود استفاده می کنند. اما آیا می توان از استیبل کوینی که قیمت آن ثابت است نیز درآمد کسب کرد؟

به گزارش سکه نیوز، تتر‌ مانند دیگر رمزارزها از بلاک چین استفاده می‌کند، اما برخلاف آن ها توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود (دلار آمریکا محض احتیاط به صورت ذخیره نگه داشته می‌شود). یعنی هر تتر با یک دلار ذخیره با نرخ ۱:۱ پشتیبانی می شود.


تتر چیست – تتر چیست ؟ هرآنچه که باید بدانید!


به طور مطلوب، این بدان معناست که معاملات تتر در تمام صرافی‌ها در سطح یک دلار بوده و می‌توان آن ‌ها را به جای دلار به کار برد. با این حال،‌ در عمل قیمت آن تا حدودی دچار نوسان است.

توکن‌های تتر برخلاف ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم، توسط شرکت آیفینکس (iFinex) و به صورت متمرکز تولید می‌شوند. به این ترتیب، می توان گفت زمانی که فردی قصد خرید حجم زیادی از تتر را دارد، شرکت آیفینکس این مبلغ دریافت شده را به ذخایر نقدی دلار خود اضافه می‌کند و تتر مورد نیاز را برای مشتری تولید می‌نماید.

تفاوت دیگر تتر با بیشتر رمزارزها در متمرکز بودن آن است. واحدهای تتر نسبت به نیاز بازار و در دوره های زمانی مختلف از سوی شرکت آیفینکس تولید و به صرافی بیتفینکس (Bitfinex) وارد می‌شوند و سپس از آنجا توسط معامله گران به صرافی های دیگر می‌روند. بنابراین با اینکه تراکنش های تتر غیرمتمرکز است و روی بلاک چین های بزرگی انجام می شود، توزیع واحدهای آن کاملا متمرکز است و نمی‌توان آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نامید.

سرمایه گذاری در تتر

با ورود تتر و سایر استیبل کوین ها، معاوضه رمزارزهای مختلف با تتر بسیار سریع و آسان شده است؛ این در حالی است که تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد روزها طول می کشد و کارمزد تراکنش دارد. این باعث ایجاد نقدینگی برای صرافی ها، فراهم کردن استراتژی های خروج بدون هزینه برای سرمایه گذاران و انعطاف پذیری و ثبات برای پورتفوی سرمایه گذاران می شود.

علاوه بر این، تتر می تواند بسیار سریعتر و با کارمزد کمتری نسبت به نقل و انتقالات در بانک ها و مؤسسات مالی سنتی به هرجای جهان ارسال شود. با توجه به اینکه اکثر مردم به دلیل نوسان بالا، از بیشتر رمزارزها برای خرید و معاملات روزانه استفاده نمی کنند، استفاده از تتر کاملا منطقی به نظر می رسد.

انتقال ارزش به یک ارز باثبات در هنگام نوسانات بسیار شدید در بازار نیز می تواند یکی از کاربردهای تتر باشد. سرمایه گذاران می توانند با انتقال سرمایه خود به تتر، از ریسک های نوسانات شدید در امان بمانند.

همین دلایل سرمایه گذاری در تتر را مقرون به صرفه می کند. اما روش های دیگری نیز برای کسب سود از تتر وجود دارد. این ارز از آنجا که مستقیما به دلار آمریکا متصل است، لزوما یک سرمایه گذاری بلندمدت نیست که به تنهایی سودآور باشد، اما پلتفرم های وام دهی، صرافی ها و کیف پول هایی وجود دارد که برای سپرده گذاری تتر نرخ بهره بالایی را به شما پرداخت می کنند.

استفاده از تفاوت نرخ بهره در کشورهای مختلف

محصولات سرمایه گذاری که از خصوصیات ویژه دارایی های رمزنگاری شده استفاده می کنند، می توانند درآمدزا باشند. به عنوان مثال برخی کیف پول ها مثل کیف پول گلکسی (Galaxy Wallet) امکانی را فراهم کرده اند که رمزارزها را با جهانی واقعی مرتبط می کنند تا وام دهی را آسان کنند.

این کیف پول ها تتر شما را به ارز فیات تبدیل کرده و به صورت وام به شرکت ها و کسب و کارها می دهند و پس از پایان مهلت وام، تتر شما را با سود آن به حسابتان بازمی گردانند.

همچنین می توان از تفاوت نرخ بهره در کشورهای مختلف نیز برای سودآوری استفاده کرد. نرخ بهره در بعضی کشورها بسیار پایین است؛ به عنوان مثال بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به شکل بی سابقه ای پایین و نزدیک به صفر آورده است. این در حالی است که در کشوری مثل چین، بانک و موسسات مالی خصوصی بهره های بسیار بالایی می پردازند.

سرمایه گذاران می توانند در صورتی که امکان سپرده گذاری در کشور خود را ندارند، با خرید تتر و سپرده گذاری آن در یک موسسه مالی با نرخ بهره بالا در کشوری دیگر، سود خوبی کسب کنند.

منابع: وب سایت مدیوم، وب سایت digital information world، وب سایت go banking rates، سکه نیوز

کد خبر: 1400012006AAMMMF

مطالب مرتبط:

ترون در کاربرد تتر از اتریوم سبقت گرفت

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته