جمعه 10 فروردین 1403

صدور رمزارز قانونی در ۲۳ درصد بانک‌های مرکزی جهان ممکن است

محققان صندوق بین المللی پول قوانین بانکی ۱۷۴ عضو خود را بررسی کرده اند تا پاسخ به این سوال رابیابند که آیا رمزارز یک پول واقعی است یا خیر. آنها متوجه شدند میان تمام بانک های مرکزی مورد بررسی، فقط ۲۳ درصد یا ۴۰ بانک اجازه صدور قانونی رمزارز را صادر کرده اند.

به گزارش سکه نیوز، به نقل از سایت خبری بیت کوین، صندوق بین المللی پول، در یک پست وبلاگی روز گذشته این موضوع را بررسی کرد که آیا رمزارز یک پول واقعی به حساب می آید یا خیر. کاتالینا مارگولیس یکی از مشاوران دپارتمان قوانین مالی صندوق بین المللی پول و آرتور راسی یکی از محققان سازمان، این پست را تهیه کرده بودند.

بر اساس این گزارش ، نزدیک به ۸۰ درصد بانک های مرکزی جهان با توجه به قوانین فعلی خود صدور یک ارز دیجیتال را مجاز نکرده بودند یا آن که چهارچوب قانونی مشخص نبود.

در بخشی از متن آن آمده است: «برای کمک به کشورها در انجام این ارزیابی ، ما قوانین بانک های مرکزی ۱۷۴ عضو صندوق بین المللی پول را بررسی کردیم و متوجه شدیم فقط ۴۰ درصد آنها از لحاظ قانونی صدور رمزارز را مجاز می دانند.»

قبل از انتشار این پست، سازمان مذکور نظرسنجی در توئیتر ارائه کرده و از کاربران پرسیده بود آیا رمزارزها را پول واقعی به حساب می آورند یا خیر. ۹۵ هزار و ۲۵۶ نفر در این نظرسنجی شرکت کرده بودند که از بین آنها پاسخ ۷۹.۹ درصد مثبت بود.

محققان صندوق بین المللی پول اشاره کرده اند برای آن که یک ارز از لحاظ قانونی مجاز شود باید روش پراختی برای آن در نظر گرفته شود که مطابق قوانین کشور باشد و بتوان آن را به واحد پول رسمی تبدیل کرد.

به طور معمول یک ارز، پول رایج به شمار می رود. بنابراین وضعیت پول رایج فقط با روش های پرداختی شناسایی می شود که بتوان آن ها را به راحتی دریافت کرد و بخش اعظم جمعیت قادر به استفاده از آن باشندکه به همین دلیل اسکناس و سکه ها معمول ترین شکل از ارز به حساب می آیند.

مولفان این پژوهش اشاره میکنند برای استفاده از رمزارزها، زیربنای دیجیتال ( لپ تاپ، موبایل ونوع ارتباط) باید در درجه اول فراهم باشد. اما دولت ها نمی توانند شهروندانشان را مجبور کنند زیربناهای مذکور را در اختیار داشته باشند ، بنابراین اعطای وضعیت پول رایج به ابزار دیجیتال بانک مرکزی فرایندی چالش برانگیز است.

همچنین محققان صندوق بین المللی پول به برخی چالش های قانونی ناشی از ایجاد رمز ارزهای بانک مرکزی (CBDC) اشاره کرده اند مانند؛ چالش های مالیات، مالکیت،قراردادها و قانون عدم توانایی در پرداخت ، سیستم پرداخت ها، حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات و از همه مهم تر جلوگیری از پولشویی و تامین سرمایه برای تروریسم.

در پایان اشاره شده بدون طراحی وضعیت پول رایج برای یک ارز دیجیتال، دستیابی به موقعیت ارزی فرایند چالش برانگیزی است.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته