پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

صدور گواهی سلامت دیجیتال در شبکه KABN

شرکت کانادایی فینتک KABN توانسته زیرساخت های مناسبی در تایید، مدیریت و امکان قانونمندی مالی هویت آنلاین، ایجاد کند. همچنین توانسته از ساختار کنسرسیوم لیدرهای این صعنت پرده برداری کند و سیستم نوینی در صدور دیجیتالی گواهی سلامت ابداع نماید تا مشاغل مختلف بتوانند از مصونیت مشتریان خود از کویید 19 اطمینان حاصل کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، مقرر شده روند صدور برگه صلاحیت سلامت در سه ماه اول سال 2021 اجرا شود، با این امید که واکسن کووید 19 نیز تا آن زمان روی کار بیاید .

ضرورت وجود یک شبکه احراز هویت دیجیتال

روش های آنلاین احراز  هویت دائما در حال توسعه هستند و نیاز به تایید مطمئن، موثق و آسان هویت افراد در طول دوره این بیماری واگیردار ، بسیار حائز اهمیت است. حتی با رعایت فاصله اجتماعی، پروتکل های استفاده از ماسک و سایر موارد مربوطه ، بطور کامل نمیتوان از انتقال این ویروس جلوگیری کرد، بنابراین کشف واکسنی قابل دسترس و قابل توزیع آخرین راه حل خاتمه دادن به این بیماری واگیردار و برگشتن به زندگی عادی است. در هر حال برای رسیدن به مصونیت جمعی، حداقل 70% جمعیت باید به این واکسن دست پیدا کنند. گزارشات بررسی و تایید مصونیت کووید 19 حاکی از این است که اجرای این طرح با استفاده از روش های سنتی و اسناد کاغذی که به سختی تایید می شوند ، کار دشواری است و موجب  شکل گیری یک سری اسناد نادرست می شود. دقیقا همینجاست که ضرورت وجود یک شبکه احراز هویت دیجیتال به چشم می خورد تا گزارشات حاکی از مصونیت کویید 19 را به موقع تایید کند.

شبکه برای اینکه بتواند ازطریق اپلیکیشن امن، هویت کاربران را تایید کند از بستر اینترنتی خود( بستر لیکوئید آواتار) در جهت مدیریت هویت های دیجیتال استفاده می کند. متخصصان حوزه صلاحیت سلامتی می توانند با کمک این اکوسیستم جدید، برای کاربرانی که واکسن کووید 19 را دریافت کرده اند برگه شناسایی معتبر صادر کنند. کاربران می توانند داوطلبانه اطلاعات هویتی خود را در اختیار این صادر کنندگان قرار دهند. سازمان ها و مراکز مختلف می توانند از طریق این طرح، مجوزهای شناسایی را  صادر و هنگام ورود کاربران و دسترسی آنان به خدمات، افراد را شناسایی کنند.

این شبکه بستری عاری از مداخله هر گونه عامل بیرونی است و جوری طراحی شده که افراد به داده ها و هویت خود تسلط کامل دارند. کاربران، کنترل دارایی های دیجیتال خود را در دست دارند و می توانند در عین پنهان نگهداشتن سایر داده ها و اطلاعات شخصی، صرفا مجوز واکسن کووید 19 خود را ارائه دهند. این طرح تنها برای تایید مجوز واکسن کووید 19 استفاده نمی شود بلکه حامی اعمال گزارش مصونیت و صلاحیت های سلامتی است.

طبق ساختار این اکوسیستم مدیریتی صدور صلاحیت سلامتی، این شرکت دسترسی به این سیستم را بدون هیچ هزینه ای در اختیار صادرکنندگان مجوز صلاحیت سلامتی و مشتریان قرار می دهند. افرادی که خواهان دسترسی به این سیستم هستند به ازای هر تاییدیه صلاحیت سلامتی تنها  مبلغ جزئی پرداخت می کنند.

مدیر عامل این شرکت گفت: می خواهیم با کمک این سیستم شناسایی،  کاربران بتوانند چه الان و چه در آینده به زندگی عادی خود  برگردند و کارهایی که قبل از کووید 19 بدون هزینه انجام می دادند را به راحتی و با خیال آسوده به انجام برسانند. هدف ما بازگشت همه افراد به کارآمدترین نوع زندگی است درواقع قصد داریم حس “عادی بودن” را دوباره به وجود بیاوریم.

برنامه صدور گواهی دیجیتال، یکی از چندین طرح این شبکه در توسعه کاربرد گواهی های دیجیتال و سیستم های مدیریتی است. طی صلاحیت گذاری هویت افراد طبق مقررات شرکت سازنده، تنها مالک این سیستم اجازه نمایش اطلاعات شناسایی را دارد ضمن اینکه  هیچ هزینه ای برای  کاربر نخواهد داشت.

این مشارکت طبق چارچوبی استاندارد و مطمئن براساس ویژگی های کنسرسیوم شبکه اینترنتی جهانی شکل می گیرد.

ایدئولوژی هویت دیجیتالی

شبکه KABN متخصص در تایید، مدیریت و قانونمندسازی مالی احراز هویت است و در واقع برای هر فرد و سازمان، هویتی تنظیم کرده که به مجامع متمرکز وابستگی ندارد و هرگز قابل سرقت نیست. اصلی ترین ایدئولوژی KABN  حق مسلم فرد در مالکیت هویت و ذینفع بودن وی در استفاده کاربردی از هویت خویش می باشد.

شرکت در پلتفرم خود نوشته، از آنجایی که دنیای دیجیتال در حال توسعه است نیاز به تایید آنلاین هویت افراد همیشه احساس می شود. علاوه بر این، مدیریت داده های عمومی و خصوصی  و سود حاصل از آن می بایست در دست کاربران حقیقی  قرار بگیرد. این امرقابل اجرا در تجارت الکترونیکی، تحصیلات پزشکی، خدمات مالی، برنامه های دولتی و امثالهم است که در آن، کاربر می بایست اطلاعات شخصی و عمومی خود را به اشتراک بگذارد و سازمان نیاز به اعتبار سنجی کاربر دارد. و این دقیقا همان چیزی است که کنسرسیوم پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید

اقتصاد دیجیتال در ایران به کدام سو در حرکت است؟

 نگاهی به سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد ایران اقتصاد دیجیتال در ایران به کدام سو در حرکت است؟ «آینده اقتصاد دنیا؛ اقتصاد دیجیتال است! » شاید...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته