جمعه 10 فروردین 1403

فاز اول قانون بلاک چین سوئیس اجرایی شد

اولین فاز از چارچوب دو مرحله ای مقررات رمزارز و بلاک چین در سوئیس از امروز (دوشنبه) اجرایی شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، چارچوب مقررات گسترده رمزارز و بلاک چین در سپتامبر سال گذشته میلادی در پارلمان سوئیس تصویب شده بود.

براساس گزارش سوئیس اینفو (SwissInfo)، اجرای چارچوب جدید تنظیم مقررات به ارتقای صنعت نوپای رمزارز و بلاک چین سوئیس کمک خواهد کرد. ذینفعان این صنعت در این کشور از این اصلاحات قانونی استقبال کرده اند.

هانس کوهن (Hans Kuhn) عضو هیات مدیره بانک SEBA سوئیس، گفت که قانون بلاک چین سوئیس را در جایگاه اقتصاد دیجیتال نوظهور قرار می‌دهد. به گفته او، عرضه قانونی اوراق بهادار مبتنی بر بلاک چین حاکی از تمرکز این کشور بر ارتقای نوآوری های دیجیتال است.

کارگزاری رمزارز AG در سوئیس نیز همزمان اعلام کرد که موفق به اخذ مجوز از مرجع نظارت بر بازار مالی این کشور (FINMA) شده است. این شرکت که سال گذشته 1 میلیارد دلار معاملات انجام داده بود، اکنون می تواند به مشتریان خود اوراق بهادار توکنی عرضه کند.

پس از اجرای فاز دوم قانون بلاک چین سوئیس که انتظار می رود در تابستان آینده انجام شود، شرکت ها تلاش خواهند کرد تا حضوری چشمگیر در بازار دارایی های دیجیتال داشته باشند.

فاز دوم این قانون تغییرات قابل توجهی در زیرساخت بازار مالی سوئیس اعمال خواهد کرد. حمایت حقوقی از تجارت اوراق بهادار رمزنگاری شده و دیگر عملیات تبادلات رمزارزی بخشی از این تغییرات است.

سوئیس اکنون در کنار لیختنشتاین در میان معدود کشورهایی است که مقررات کاملی در حوزه رمزارز و بلاک چین دارند. اما لیختنشتاین برخلاف سوئیس که قوانین موجود را به روز کرده است، چارچوب قانونی کاملا جدیدی برای این حوزه تدوین کرد.

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

حمایت رگولاتور استرالیایی از رمزارز و بلاک چین

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا، علی رغم دریافت گزارش های زیادی در مورد کلاهبرداری رمزارزی، می خواهد از صنعت رمزارز محلی پشتیبانی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته