جمعه 7 اردیبهشت 1403

آشنایی با کشور گرنادا و قوانین ارزهای دیجیتال

گرنادا یک کشور جزیره ای در هند غربی واقع در دریای کارائیب در منتهی علیه جنوبی رشته جزایر گرنادین ها است. گرنادا از جزیره گرنادا، دو جزیره کوچکتر، کاراریکو و پتیت مارتینیک و چندین جزیره کوچک که در شمال جزیره اصلی قرار دارند و بخشی از گرنادین ها تشکیل شده است. گرنادا در شمال غربی ترینیداد و توباگو، در شمال شرقی ونزوئلا و جنوب غربی سنت وینسنت و گرنادین ها واقع شده است. مساحت آن 348.5 کیلومتر مربع است و جمعیت آن حدود 112,523 نفر در ژوئیه 2020 می باشد. پایتخت آن سنت جورج است. گرنادا به دلیل تولید محصولات جوز هندی به جزیره ادویه نیز معروف است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


قبل از ورود اروپاییان به قاره آمریکا، در گرنادا ساکنان بومی آراواک و بعداً اقوام کاریب مستقر بودند. کریستوفر کلمب در سومین سفر خود به قاره آمریکا، گرنادا را در سال 1498 مشاهده کرد. به دنبال چندین تلاش ناموفق اروپایی ها برای استعمار این جزیره به دلیل مقاومت کاریب ها، استقرار و استعمار فرانسه در سال 1650 آغاز شد و تا قرن بعد ادامه داشت. در 10 فوریه 1763، گرنادا با معاهده پاریس به بریتانیا واگذار شد. حکومت بریتانیا تا سال 1974 ادامه داشت (به استثنای دوره ای از حکومت فرانسه بین سالهای 1779 و 1783). از سال 1958 تا 1962 گرنادا بخشی از فدراسیون هند غربی بود، یک فدراسیون کوتاه مدت شامل مستعمرات بریتانیایی واقع در هند غربی. در 3 مارس 1967، گرنادا به عنوان یک کشور وابسته، استقلال کامل امور داخلی خود را به دست آورد.
استقلال در 7 فوریه 1974 تحت رهبری اریک گایری، که اولین نخست وزیر گرنادا، استقلال کامل به این کشور اعطا شد. کشور جدید به عضویت کشورهای همسود درآمد و ملکه الیزابت به رئیس دولت تبدیل شد. در مارس 1979، جنبش مارکسیست لنینیست جواهر نوین در یک کودتای بدون خونریزی دولت اریک گایری را سرنگون کرد و دولت انقلابی خلق (PRG) را به ریاست موریس بیشاپ به عنوان نخست وزیر تأسیس کرد. بعدها بیشاپ توسط اعضای ارتش انقلابی خلق دستگیر و اعدام شد و این امر باعث یک حمله به رهبری ایالات متحده در اکتبر 1983 شد. از آن زمان به بعد، این جزیره از نظر سیاسی بدون هیچ گونه قدرت عمده پایدار مانده است.

اقتصاد گرنادا

اقتصاد گرنادا یک اقتصاد مبتنی بر گردشگری، کوچک و آزاد است. طی دو دهه گذشته، اصلی ترین نیروی اقتصاد گرنادا از کشاورزی به سمت خدمات سوق پیدا کرده است و جهانگردی به عنوان اصلی ترین بخش درآمد ارزی شناخته می شود. محصولات اصلی صادراتی این کشور جوز هندی و ادویه جات است (گرنادا بعد از اندونزی دومین تولید کننده جوز هندی در جهان است). محصولات دیگر صادراتی شامل کاکائو، مرکبات، موز، میخک و دارچین هستند. صنایع تولیدی در گرنادا بیشتر در مقیاس کوچک فعالیت می کنند، از جمله تولید نوشیدنی ها و سایر مواد غذایی، منسوجات و مونتاژ قطعات الکترونیکی برای صادرات.
رشد اقتصادی در اواخر دهه 1990 به دنبال رشد کند و تعدیل امور مالی داخلی در سال های ابتدایی این دهه افزایش یافت. علی رغم سیاست های مالی انبساطی، بدهی عمومی در حدود 50 درصد از تولید ناخالص داخلی متوسط باقی مانده است زیرا کسری ها تا حدی از طریق بودجه های خصوصی تأمین می شود. از سال 2001، رشد اقتصادی به سبب شوک های نامطلوبی مانند کاهش سرعت اقتصاد جهانی و بلایای طبیعی کاهش یافته است. برای مقابله با این شوک ها، در حالیکه دریافت های بخش خصوصی کاهش یافت، سیاست های مالی گسترش بیشتری یافت. در نتیجه، بدهی عمومی به شدت افزایش یافت و به نزدیک 110 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2003 افزایش یافت. وقتی طوفان ایوان در سپتامبر 2004 کشور را تحت تاثیر قرار داد، اوضاع اقتصادی بدتر شد. پیشرفت در ثبات سیاست های مالی با کاهش درآمد دولت و تغییر اولویت سیاستگذاران به تسکین پس از طوفان، مختل شد.

اگرچه بازسازی با کمک قابل توجهی از جامعه بین المللی به سرعت پیش رفته است، اما فعالیت های گردشگری و کشاورزی همچنان ضعیف هستند و تقریباً محرک های رونق و بازسازی را خنثی می کنند. کشور هنوز با مشکل دشوار بازسازی و بهبود روبرو است، در حالی که بدهی عمومی ناپایدار است و دولت با شکاف های مالی زیادی روبرو است.

گرنادا صادر کننده چندین ادویه مختلف است، از جمله مهمترین یعنی جوز هندی، که رتبه اول صادرات این کشور را دارد و بر روی پرچم این کشور نقش بسته است. سایر صادرات عمده شامل موز، کاکائو، میوه و سبزیجات، پوشاک، شکلات و ماهی هستند.

جهانگردی ستون اصلی اقتصاد گرنادا است. گردشگری مرسوم در ساحل و ورزش های آبی بیشتر در منطقه جنوب غربی اطراف سنت جورج، فرودگاه و نوار ساحلی متمرکز شده است. اکوتوریسم در این کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است. بیشتر مهمانخانه های کوچک دوستدار محیط زیست در کلیساهای سنت دیوید و سنت جان واقع شده اند. صنعت توریسم با ساخت اسکله بزرگ کشتی های گردشگری و گردشگاه ها به طرز چشمگیری در حال رونق است.

قوانین ارزهای دیجیتال در گرنادا

کشور گرنادا کماکان قانون ویژه ای در ارتباط با چگونگی فعالیت نهادهای رمزارز وضع نکرده است. کشور گرنادا برای شرکت در طرح آزمایشی صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی کارائیب شرقی اعلام آمادگی کرده است. این طرح همانطور که پیش از این نیز گفته شد، نحوه صدور رمزارزها و توکن های بهادار در منطقه شرق دریای کارائیب را به صورت جامع مورد بررسی قرار می دهد.

کد خبر: MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با کشور کانادا و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور آلمان و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور اتریش و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور سوئیس و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور هندوراس و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جامائیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

جامائیکا کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره با مساحت 10,990 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ آنتیل بزرگ...

آشنایی با کشور جمهوری دومینیکن و قوانین ارزهای دیجیتال

جمهوری دومینیکن کشوری است که در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب واقع شده است. جمهوری دومینیکن دومین کشور بزرگ...

آشنایی با کشور دومینیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

دومینیکا، با نام رسمی قلمرو همسود دومینیکا، کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. پایتخت، روزو، در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته