جمعه 31 فروردین 1403

متخصصان صنعت انرژی درباره آینده تکنولوژی بلاک چین چه نظری دارند؟

نکنولوژی بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده غیر متمرکز است که پیشینه معاملات همتا به همتا را به صورت رمزگذاری شده ذخیره می کند. به این ترتیب تمامی اعضای شبکه بلاک چین می توانند صحت انجام معاملات را بررسی کنند. در فرانسه تکنولوژی بلاک چین فرصت کم نظیری را برای صنایع تجاری و انرژی این کشور ایجاد کرده است. وزیر اقتصاد فرانسه اخیراً طی مصاحبه ای اعلام کرد تکنولوژی بلاک چین می تواند این کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه همگانی قرار دهد.

سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی دولت فرانسه در صنعت بلاک چین و رمزارزها

در ماه دسامبر سال 2018، پارلمان فرانسه جزئیات لایحه ای را اعلام کرد که طی آن دولت این کشور موظف شده بود طی سه سال آینده 500 میلیون یورو در زمینه تکنولوژی بلاک چین و صنعت رمزارزها سرمایه گذاری کند.

دولت فرانسه با ایجاد شبکه های معاملاتی همتا به همتا در صدد است صنعت انرژی را در این کشور متحول کند

در فرانسه بخش انرژی و سیستم های برق رسانی به صورت ویژه در حال توسعه تکنولوژی بلاک چین در زیرساخت های فنی خود هستند. برای درک بهتر اهمیت تکنولوژی بلاک چین در بخش انرژی، متخصصان این حیطه نظرات خود را ارائه کرده اند. در حال حاضر بسیاری از بازیگران بزرگ صنعت انرژی در حال گذار به سمت شبکه های معاملاتی غیر متمرکز هستند. آنها ترجیح می دهند با ایجاد شبکه های معاملاتی همتا به همتا، امنیت مالی معاملات صنعت انرژی را افزایش دهند.

تکنولوژی بلاک چین بازدهی فرایندهای تقاضا و چرخه توزیع در بخش انرژی را ارتقا می دهد

تکنولوژی بلاک چین با ایجاد انعطاف در صنعت انرژی، می تواند زمینه را برای توزیع عادلانه برق در سراسر جهان فراهم کند. این تکنولوژی پر کاربرد با نظارت دقیق به فرایندهای معاملاتی در بخش انرژی، از ظرفیت بالایی برخوردار است تا بازدهی فرایندهای تقاضا و چرخه توزیع را ارتقا دهد.

در کشور فرانسه تکنولوژی بلاک چین به شرکت های توزیع برق به صورت خاص و بخش انرژی به صورت عام این امکان را می دهد تا چرخه تولید و استفاده از منابع انرژی را به دقت رصد کنند.

تکنولوژی بلاک چین همچنین با ردیابی دقیق شکاف های فنی در صنعت انرژی، بخش آب و حوزه گازهای طبیعی، بازدهی و عملکرد سامانه های تولید و توزیع انرژی را در سراسر جهان بهبود می بخشد.

قوانین حقوقی و قضایی و همچنین چارچوب های نظارتی می تواند زمینه را برای توسعه روزافزون تکنولوژی بلاک چین فراهم کند

قوانین حقوقی و قضایی شفاف و ایجاد یک چارچوب نظارتی مشخص در ارتباط با تکنولوژی بلاک چین می تواند زمینه را برای توسعه روزافزون این فناوری نوین فراهم کند. این قوانین باید در ارتباط با زمینه های مختلف مانند توزیع اولیه سکه های رمزارز، حقوق مالکیت فکری نوآوری های جدید در صنعت بلاک چین، و محافظت از حریم خصوصی کاربران تدوین و وضع شوند.

استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر برای توسعه پایدار تکنولوژی بلاک چین ضروری است

باید در نظر داشته باشیم که اطلاعات ذخیره شده در بستر بلاک چین به صورت پایدار در این شبکه غیر متمرکز باقی خواهد ماند. بنابراین برای استخراج بلوک های جدید باید پیوسته انرژی برق بیشتری را نیز تخصیص دهیم. همین موضوع باعث می شود به مرور زمان مصرف برق در صنعت بلاک چین به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت در صورتی که استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر در دستور کار شرکت های بزرگ بلاک چین قرار نگیرد، توسعه این فناوری نوین در آینده با مشکلات بسیار بزرگی روبرو شود.

 

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

 

سادگی در استفاده همگانی از تکنولوژی بلاک چین کلید نهادینه سازی گسترده این فناوری نوین است

در حال حاضر عدم شفافیت حقوقی و قضایی در حوزه تکنولوژی بلاک چین و همچنین مصرف بالای برق برای اعتبار بخشی به بلوک های جدید، از جمله مهم ترین چالش های این صنعت غیر متمرکز محسوب می شوند. یکی دیگر از مهم ترین چالش های تکنولوژی بلاک چین، پیچیدگی فنی این نوآوری نوظهور است. باید در نظر داشته باشیم که فعالیت در صنعت بلاک چین و رمزارزها مستلزم برخورداری از دانش فنی پیچیده ای است. همین موضوع باعث شده است استفاده همگانی از این تکنولوژی غیر متمرکز چندان توسعه پیدا نکند. نهادینه سازی گسترده تکنولوژی بلاک چین مستلزم سادگی در استفاده همگانی از آن است. تمام مردم باید بتوانند به دور از پیچیدگی های فنی از امکانات بی بدیل این صنعت پر کاربرد استفاده کنند در غیر اینصورت نمی توان آینده روشنی را برای نهادینه سازی گسترده آن متصور شد.

منبع: theconversation.com

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته