چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

مردم با رمزارزها چه چیزهایی می خرند؟

برخلاف آنچه اکثریّت مردم تصور میکنند، رمزارزها بیشتر برای خرید کالاهای ضروری نظیر غذا و پوشاک مورد استفاده قرار میگیرد. اخیراً و در طی انتشار نتایج یک پژوهش، مشخص شد که اکثریّت مردم که تنها ناظران بازار رمزارزها هستند، تصور میکنند رمز ارزها بیشتر در زمینه خرید و فروش موادمخدّر استفاده می شوند. در صورتی که افراد متخصص و کسانی که آشنایی بیشتری با ارزهای دیجیتال دارند، رمز ارزها را بیشتر در زمینه خرید کالاهای اساسی نظیر غذا و پوشاک استفاده می کنند. مردم با رمزارزها می توانند خرید و فروش هایی که در ذهنشان هم نمی گنجد را با تنها چند کلیک ساده انجام دهند. 

خرید با رمزارز های مختلف

داده های این پژوهش از میان 983 شرکت کننده آمریکایی که آشنایی با رمزارزهای دیجیتال دارند  جمع آوری شده است. بیش از 120 نفر از شرکت کنندگان تجربه خرید با استفاده از ارزهای دیجیتال را داشته اند.

مطابق با نتایج این پژوهش، افرادی که خارج از دایره رمزارزها هستند (ناظران بازار سرمایه)، تصور میکنند رمزارزها بیشتر در زمینه خرید سهام (40 درصد) و مواد مخدّر و موارد غیر قانونی (30 درصد) استفاده میشود. ابزارهای الکترونیکی با 23 درصد، طلا با 21 درصد، لباس و مستغلات و معاملات زمین هر کدام با 15 درصد و غذا با 14 درصد، به ترتیب در این فهرست قرار می گیرند.

از سویی دیگر، افرادی که در زمینه رمزارزها تجربه بیشتر داشته و تجربه حداقلی خرید کالا با استفاده از رمزارزهای دیجیتالی را دارند، غذا را در صدر لیست خریدهای دیجیتالی خود قرار داده اند. پوشاک با 34 درصد، سهام با 29 درصد، طلا با 21 درصد، تسلیحات نظامی با 15 درصد و مواد مخدر نیز با 11 درصد، به ترتیب در این فهرست قرار می گیرند.

نتایج این پژوهش به خوبی نشان می دهد تصورات مردم از کالاهای خریداری شده با استفاده از رمزارزهای دیجیتالی، با آنچه در واقعیت در جریان است، تفاوت زیادی دارد. نتایج پژوهشی دیگر نشان داد که 34 درصد شرکت کنندگان از رمزارزهای دیجیتال برای پرداخت های برخط (آنلاین) استفاده میکنند.

 

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته