شنبه 1 اردیبهشت 1403

نظارت بر توليد پارچه با استفاده از فناوري بلاك چين

شرکت فناوری آی بی ام آمریکا در نظر دارد از تکنولوژی بلاک چین برای نظارت بر صنعت تولید پارچه استفاده کند. این غول فناوری از طریق امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت تولید البسه و یونیفرم های کار کایا و کاتو (Kaya & Kato)، چرخه تولید البسه از مرحله ریسندگی تا مرحله تولید پارچه و دوخت لباس را تحت نظارت قرار می دهد.

مصرف کنندگان می توانند از طریق رهگیری کد پاسخ سریع درج شده بر لباس ها، اطلاعات جامعی از تمامی مراحل تولید البسه بدست آورند

مصرف کنندگان می توانند از طریق رهگیری کد پاسخ سریع درج شده بر لباس ها، اطلاعات جامعی از تولید البسه بدست آورند

انتظار می رود استفاده از تکنولوژی بلاک چین در صنعت مد، البسه کار و یونیفرم های اداری، شفافیت مالی چرخه معاملات پارچه را افزایش دهد. به این ترتیب تمامی مصرف کنندگان می توانند از طریق رهگیری کد پاسخ سریع درج شده بر لباس ها، اطلاعات جامعی از تمامی مراحل تولید البسه بدست آورند.

استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای رصد و نظارت بر صنعت تولید پارچه و چرخه تامین پنبه های ارگانیک این امکان را برای مصرف کننده ایجاد کرده است تا بدون دخالت مراجع ثالث، نسبت به جنس البسه خریداری شده و چگونگی چرخه تولید و توزیع محصولات پارچه ای اطلاعات جامعی بدست آورد.

وزارت فدرال توسعه اقتصادی آلمان نیز در نظر دارد در راستای ایجاد یک پروتکل ایمن برای نظارت بر محصولات اکولوژیک و دوستدار محیط زیست، از تکنولوژی بلاک چین استفاده کند.

 

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

 

تغییر عادات مصرف به سمت استفاده از محصولات دوستدار محیط زیست

تغییر عادات مصرف به سمت استفاده از محصولات دوستدار محیط زیست

نتایج پژوهش های علمی نشان می دهد که عادات مصرف در حال دگرگشت و تحول است. مطابق نتایج یک پژوهش آماری که توسط شرکت فناوری آی بی ام صورت گرفته است، 77 درصد مصرف کنندگان اعلام کرده اند پایداری محصولات برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و 55 درصد نیز اعلام کرده اند مایل هستند از محصولاتی استفاده کنند که خطرات کمتری به محیط زیست وارد می کند.

سطوح پسماند در صنعت مد باعث نگرانی شهروندان اروپایی شده است

سطوح پسماند در صنعت مد باعث نگرانی شهروندان اروپایی شده است

نتایج یک پژوهش آماری دیگر نشان می دهد بیش از 75 درصد مصرف کنندگان اروپایی بابت سطوح پسماند در صنعت مد ابراز نگرانی کرده اند. 64 درصد نیز اعلام کرده اند در صورتیکه تکنولوژی ها و فناوری های نوظهور بتوانند پایداری محصولات پارچه ای را تضمین کنند، بیشتر به خرید اینگونه محصولات تمایل نشان خواهند داد.

نسل جوان به ویژه در کشورهای صنعتی طی سال های گذشته بیشتر به سمت یک مصرف گرایی آگاهانه سوق پیدا کرده اند. به این ترتیب آنها بیشتر نگران پی آمدهای زیست محیطی و سطوح عملکرد اخلاقی چرخه مصرف هستند تا اینکه صرفاً به ورطه یک مصرف گرایی افسارگسیخته کشیده شوند. برای نسل جوان پرسش از منشأ و چگونگی تولید یک محصول، یک پرسش حائز اهمیت است. تکنولوژی های نوظهور بویژه بلاک چین می توانند به خوبی برای این پرسش، پاسخ شفاف ارائه کنند.

منبع: blockchain.news

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته