پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کیف پول کالیبرا فیسبوک نام تجاری خود را به نُوی تغییر خواهد داد

شرکت فیسبوک کیف پول دیجیتال خود که پیش از این با نام کالیبرا (Calibra) شناخته شده است را به نام تجاری نُوی (Novi) تغییر خواهد داد. کیف پول دیجیتال نوی فیسبوک رمزارز لیبرا را پشتیبانی می کند.

به گفته فیسبوک این نام برگرفته از دو اسم لاتین “نووس” به معنی جدید و “ویا” به معنی راه است. فیسبوک به دلیل قوانین و مقررات نظارتی و برخی مسائل مالی، تصمیم گرفته است از تصمیم ابتدایی خود مبنی بر عرضه آزاد رمزارز لیبرا در شبکه بلاک چین صرف نظر کند.

رمزارز لیبرا با اخذ مجوزهای رسمی از مقام نظارتی بازارهای مالی سوئیس، در سیستم پرداخت های مالی بکار گرفته می شود. در مقاله سفید لیبرا به صراحت اعلام شده است که شبکه بلاک چین فیسبوک به صورت انحصاری تنها برای شرکت های رمزارز رسمی قابلیت دسترسی دارد. همچنین در این مقاله عنوان شده است شبکه بلاک چین فیسبوک دارای محدودیت های معاملاتی است.

 

فراهم آوری استیبل کوین های پایدار و تبادل آنها با پول فیات

نوی فراهم آوری استیبل کوین های پایدار و تبادل آنها با پول فیات

پروژه رمزارز نوی در نظر دارد با فراهم آوری استیبل کوین های پایدار، به تبادل آنها با پول فیات (نظیر دلار، یورو و غیره) بپردازد. دلار سنگاپور، ین ژاپن و تعداد بسیاری دیگر از ارزهای فیات توسط استیبل کوین های پایدار فیسبوک پشتیبانی خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

استیبل کوین چیست؟

علیرغم تغییر نام رمزارز فیسبوک به نام تجاری “نوی”، فیسبوک به صورت رسمی اعلام کرد اصل پروژه هیچ تغییری نکرده است و هر دو در راستای تسهیل انتقال و تبادل پول و رمزارز فعالیت می کنند. فیسبوک همچنین در نظر دارد اپلیکیشن نوی را نیز راه اندازی کند. مطابق پیش بینی ها این اپلیکیشن توسط پیام رسان های واتس اپ و فیسبوک پشتیبانی می شود و کاربران می توانند با سهولت و سرعت بیشتری اقدام به تبادل پول و رمزارز با مخاطبان و دیگر کاربران کنند.

هم بنیانگذار کیف پول دیجیتال نُوی اعلام کرده است فیسبوک به جای ایجاد یک شبکه پرداخت رمزارز، در نظر دارد کیف پول دیجیتال نوی را به استیبل کوین ها یا ارزهای پایدار تخصیص دهد. رمزارز لیبرا در نظر دارد همکاری خود با دیگر بانک های مرکزی را گسترش دهد. بانک ها و مراکز تجاری که ارز رسمی آنها استیبل کوین لیبرا را پشتیبانی نمی کنند، اجازه استفاده از آن را نخواهند داشت.

صرافی رمزارز بایننس از طریق بررسی دقیق مقاله سفید لیبرا به این نتیجه رسیده است که پروژه فیسبوک  می تواند صنعت پرداخت های مالی را مختل کند. بایننس معتقد است فیسبوک با ایجاد موانع کاربردی بر سر شاهراه ورودی به عرصه رمزارزها، عملاً بنیان بخش ها و شرکت های پایدار و مستحکم را به لرزه می اندازد.

در گزارش بایننس گفته شده است که بسیاری از سیستم های پرداخت توسط بانک های مرکزی یا نهادهای متمرکز منطقه ای پشتیبانی می شوند و فیسبوک با اتخاذ این روش می تواند کاربران زیادی را به سمت رمزارز پایدار خود جذب کند.

بایننس اظهار امیدواری کرده است پروژه رمزارز فیسبوک بتواند با ایجاد یک ارز جهانی و ایجاد شبکه ها زیرساخت های مالی، خدمات گسترده ای به میلیاردها کاربر در سراسر جهان ارائه کند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته