پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

گسترش سریع شبکه های باتری مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین

اکوئیجی (Equigy) که یک پلتفرم مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین برای مدیریت باتری های متصل به شبکه های برق است، در نظر دارد شبکه خدماتی خود را در سراسر اتحادیه اروپا گسترش دهد.

تا کنون سه اپراتور بزرگ انتقال برق اتحادیه اروپا به پلتفرم اکوئیجی پیوسته اند. این اپراتورها از کشورهای آلمان، هلند، ایتالیا و سوئیس هستند. اپراتور تنت (TenneT) هلند و آلمان بیش از 1 میلیارد دلار و اپراتور (Terna) ایتالیا بیش از 2.3 میلیارد دلار درآمد سالانه دارند. قطب اپراتور انتقال برق انرژی نت دانمارک نیز سالانه بیش از 8.6 میلیون دلار درآمد دارد.

ایجاد تعادل در شبکه های انرژی با استفاده از تکنولوژی بلاک چین

ایجاد تعادل در شبکه های انرژی با استفاده از تکنولوژی بلاک چین

سیستم اکوئیجی یک پلتفرم آزاد برای رهگیری و ثبت معاملات است. این پلتفرم به باتری های خانگی و وسایل برقی این اجازه را می دهد تا انرژی برق خود را به شبکه بفروشند. هم بنیانگذار و مدیر برنامه ریزی پروژه پلتفرم اکوئیجی می گوید تا سال 2030، باتری های خانگی و ماشین های برقی به اندازه کافی وجود خواهند داشت تا بتوانیم وسعت شبکه اروپا را توسعه دهیم.

مدیر برنامه فناوری تحول دیجیتال اپراتور تنت گفت تکنولوژی بلاک چین به سیستم های برق این امکان را می دهد تا بدون پایگاه داده متمرکز، کارایی و بازدهی گسترده داشته باشند. او باور دارد در آینده بازارهای انرژی از نوآوری های تکنولوژی بلاک چین استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

تحول صنایع با تکنولوژی بلاک چین

پلتفرم اکوئیجی بر روی بسترهای خصوصی بلاک چین طراحی شده است، به این معنی که تنها صنایع انرژی بومی می توانند از بستر غیر متمرکز بلاک چین استفاده کنند. کشورهای سوئیس و ایتالیا در سطوح ملی خود در تلاش هستند از پلتفرم های بلاک چین در شبکه های انتقال برق خود استفاده کنند.

اپراتور تنت از طریق امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت های تولید اتومبیل نیسان و بی ام دبلیو و شرکت های تولید باتری در هلند، سیستم های تولیدی آنها را ارزیابی می کند. اپراتورهای سوئیس و ایتالیا نیز بر روی ماشین های برقی کار می کنند.

استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای مدیریت توزیع برق در سالیان اخیر با استقبال شرکت های بزرگ اروپایی روبرو شده است. به عنوان مثال، الکترونیوم که یک پروژه پرداخت دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است اخیراً اعلام کرد در نظر دارد در 4 کشور آفریقایی از سازوکارهای درون برنامه ای اضافه بها برق استفاده کند. اخیراً نیز یک شرکت برق استرالیایی از طریق همکاری با شرکت دیجیتال تایلندی در نظر دارد یک پلتفرم دیجیتال انرژی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین در کشور استرالیا ایجاد کند.

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته