جمعه 10 فروردین 1403

نیجریه طرح جامع “بلاک چین ملی” خود را نهادینه سازی خواهد کرد

دولت فدرال نیجریه در حال بررسی نهادینه سازی طرح جامع “بلاک چین ملی” خود است. مطابق این طرح؛ تکنولوژی بلاک چین و صنعت رمزارزها به صورت گسترده در سرتاسر مرزهای نیجریه توسعه پیدا خواهند کرد. این طرح در راستای ایجاد یک “نیجریه دیجیتال” توسط دولت فدرال این کشور ارائه شده است.

وزارت ارتباطات و اقتصاد دیجیتال نیجریه با همکاری آژانس ملی توسعه فناوری اطلاعات، در تازه ترین بیانیه خود چارچوب استراتژیک توسعه تکنولوژی بلاک چین را تبیین کرده اند. در این بیانیه گفته شده است که توسعه فناوری بلاک چین و نهادیه سازی صنعت امور مالی غیر متمرکز بخشی از برنامه جامع محمدو بوهاری، رئیس جمهور فدرال نیجریه برای ایجاد رقابت در نظام اقتصادی این کشور است.

به-دلیل-شرایط-سیاسی-حاکم-بر-نظام-اقتصادی

دولت فدرال نیجریه اخیراً به دلیل دخالت های گسترده در سیستم های مالی و ایجاد انحصار در نظام اقتصادی این کشور تحت شدیدترین انتقادها قرار گرفته است. مردم نیجریه نیز در تظاهرات خیابانی خواستار انحلال نیروهای نیابتی دولت محمدو بوهاری در شبکه های مالی و اقتصادی نیجریه شده اند.

به دلیل شرایط سیاسی حاکم بر نظام اقتصادی نیجریه، مردم این کشور به سمت استفاده از صرافی های رمزارز سوق پیدا کرده اند

مردم نیجریه برای مقابله با شرایط اقتصادی کشور خود و همچنین مقاومت در برابر سانسور و ممیزی درگاه های متمرکز پرداخت مالی، به سمت استفاده از صرافی های رمزارز سوق پیدا کرده اند. دولت نیجریه با ایجاد یک چارچوب اجرایی و نظارتی برای توسعه تکنولوژی بلاک چین امیدوار است نظام اقتصادی این کشور وارد یک دوره گذار به سمت یک نظام هوشمند مالی شود.

قانونگذاران-نیجریه-خواستار-نهادینه-سازی-گسترده-تکنولوژی-بلاک-چین-شده-اند

در سال 2017 دولت فدرال نیجریه اعلام کرد رمزارزها ذیل چارچوب قضایی و حقوقی نهادهای متمرکز سیاسی قرار نمی گیرند و بلافاصله سازمان بورس و اوراق بهادار این کشور نیز طی انتشار بیانیه ای به شهروندان این کشور بابت سرمایه گذاری در صنعت رمزارزها هشدار داد.

قانونگذاران ارشد نیجریه خواستار نهادینه سازی گسترده تکنولوژی بلاک چین شده اند

ماه پیش و پس از گذشت حدوداً سه سال از بیانیه مشترک دولت و سازمان بورس و اوراق بهادار نیجریه علیه صنعت رمزارزها، قانونگذاران ارشد این کشور خواستار نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در سرتاسر مرزهای نیجریه شده اند. اخیراً سازمان بورس و اوراق بهادار نیجریه طی انتشار بیانیه ای عنوان کرد رمزارزها را تحت عنوان اوراق بهادار دیجیتال به رسمیت می شناسد.

 

برای مطالعه آخرین اخبار بلاک چین کلیک کنید

 

5 استراتژی دولت فدرال نیجریه در راستای توسعه رمزارزها

5-استراتژی-دولت-فدرال-نیجریه-در-راستای-توسعه-رمزارزها

در این طرح جامع، 5 استراتژی دولت فدرال نیجریه در راستای توسعه رمزارزها تبیین شده است: ایجاد یک چارچوب نظارتی ویژه برای قانونگذاری در صنعت امور مالی غیر متمرکز، ارائه مشوق های اقتصادی برای توسعه رمزارزها، توسعه امنیت، اعتماد و شفافیت در چرخه مبادلات غیر متمرکز تجاری، ترغیب مردم به سرمایه گذاری در صنعت امور مالی غیر متمرکز و اشتغال زایی در حوزه تکنولوژی بلاک چین، 5 استراتژی جامع دولت فدرال نیجریه در راستای توسعه رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین است.

هدف دولت فدرال نیجریه توسعه تکنولوژی بلاک چین در سازمان های عمومی و دولتی این کشور است. تکنولوژی بلاک چین می تواند بازدهی، شفافیت، مسئولیت پذیری و حس اعتماد مردم نسبت به صنعت امور مالی غیر متمرکز را افزایش دهد.

منبع: coindesk.com

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته