جمعه 7 اردیبهشت 1403

همه چیز در مورد هاردفورک کاردانو با نام ماری (Mary)

هارد فورک ماری یک به روز رسانی برای شبکه کاردانو است که ارز دیجیتال جدیدی به بازار ارز های دیجیتال اضافه نمی کند و فقط شبکه بلاک چین اصلی را به روز رسانی می کند. پس اگر به دریافت سکه های رایگان از هاردفورک ها علاقه مند هستید، ماری گزینه خوبی برای شما نخواهد بود و در این میان می توانید به فکر دریافت سکه های جدید از هارد فورک جدید بیت کوین با نام کونوس بیت باشید. این هارد فورک تا کمتر از دو ماه آینده راه اندازی می شود (در پایان این مقاله نحوه به دست آوردن آن را توضیح داده ایم).


کاردانو چیست؟ همه نکاتی که باید درباره کاردانو و آدا Ada بدانید


هارد فورک ماری کاردانو در دوم فوریه (۱۴ بهمن) روی تست نت عمومی کاردانو راه‌اندازی شد تا در شبکه‌ای تست شود که عملکرد آن تا جای ممکن به عملکرد شبکه اصلی نزدیک باشد و به توسعه دهندگان و کاربران این اجازه را بدهد که کارایی آن را بررسی کنند و تاثیر راه‌اندازی آن روی شبکه اصلی را برآورد کنند.
امورگو (EMURGO) یک شرکت فناوری بلاک چین جهانی است که راه حل هایی برای حل مشکلات شرکت ها و دولت ها و همچنین پروتکل کاردانو ارائه می دهد. این شرکت با همکاری شرکای پلتفرم کاردانو یک هارد فورک برای به روز رسانی بلاک چین کاردانو راه اندازی کرده است.

در این هارد فورک از تکنیک ترکیب کننده هارد فورک (HFC) استفاده شده است، کامبینیتور یا ترکیب‌کننده هارد فورک (HFC) اصطلاحی است که برای نشان دادن ترکیب فرایندها استفاده می‌شود. در مورد کاردانو، پروتکل‌های هاردفورک کامبینیتور، انتقال شبکه از بایرون به شلی را بدون ایجاد تداخل در سیستم یا راه‌اندازی مجدد آن امکان‌پذیر می‌سازد.

الیوت هیل (Elliot Hill) در وبلاگ Cardano Foundation نوشت: هدف از این بروز رسانی، تبدیل شبکه به یک محیط مناسب برای اجرای پروژه های مختلف امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بود. همچنین این امر باعث افزایش برنامه های غیرمتمرکز و توکن های بومی می‌شود. با تبدیل کاردانو به یک بلاک چین چند دارایی، کاربران می‌توانند برای معاملات در شبکه خود، توکن‌های سفارشی ایجاد و استفاده کنند. ماری، یک هارد فورک است که قرار است پروتکل بلاک چین کاردانو را از دوران تمرکز زدایی شلی به دوران قرارداد هوشمند Goguen منتقل کند.
به روزرسانی ماری (Mary) به کاردانو کمک می کند تا از یک دفتر کل با پشتیبانی از یک دارایی واحد (ADA)، به یک دفتر کل با پشتیبانی از چند دارایی منتقل شود.

هاردفورک کاردانو-ماری

جزییات و تاریخ راه اندازی هاردفورک ماری

چارلز هوسکینسون (Charles Hoskinson) در ویدیویی که در یو تیوب منتشر کرد، تاریخ و جزئیات رویداد آتی هارد فورک ماری را منتشر کرد و افزود این هارد فورک، کاردانو را به طور گسترده به یک شبکه با قابلیت پشتیبانی از چند دارایی تبدیل می کند.
در این ویدئو، هوسکینسون ادعا کرد که سر انجام پس از یک ماه، آزمایش و تضمین کیفیت در 24 فوریه پایان می یابد. وی افزود که فعال سازی اصلی پنج روز پس از انتشار اولیه رخ خواهد داد. به گفته هاسکینسون، کاربران برای دستیابی به ویژگی های جدید باید نرم افزار گره های خود را ارتقا دهند و آخرین نسخه کیف پول Daedalus را بارگیری کنند.
بنابراین به گفته او این هارد فورک در 24 فوریه آزمایش می شود و پس از آن در اول مارس(۱۱ اسفتد) فعالسازی خواهد شد.
این هارد فورک پس از به روزرسانی نرم افزار node v1.25.1 و چند مورد بروزرسانی دیگر سیستم فعال خواهد شد.
IOHK قصد دارد از نسخه بتا کیف پول ددالوس (Daedalus) رونمایی کند، طبق اعلام این شرکت، نسخه اصلی Daedalus در اواسط ماه مارس منتشر خواهد شد. این کیف پول از قراردادهای هوشمند بومی مبتنی بر چند دارایی پشتیبانی خواهد کرد.

هاردفورک کاردانو-ماری

چگونه از مزایای هاردفورک ها بهره مند شویم؟

به طور کلی هارد فورک ها یا سکه های جدیدی را به بازار ارزهای دیجیتال معرفی می کنند یا صرفا یک به روز رسانی برای شبکه بلاک چین اولیه هستند و ارز دیجیتال جدیدی تولید نمی کنند. هارد فورک ماری در دسته دوم قرار می گیرد. پس با به روز رسانی کیف پول و نرم افزار فقط میتوانید از ویژگی های جدید استفاده کنید و ارز دیجیتال جدیدی به دست نمی آورید.
اگر به دنبال به دست آوردن سکه های جدید از هارد فورک هستید، به مقاله کونوس بیت مراجعه کنید

کد خبر: 1399121205TSMCMH

بیشتر بخوانید

هاردفورک چیست؟

یکی از اصطلاحاتی که در دنیای ارزهای دیجیتال زیاد به کار می رود، اصطلاح فورک (Fork) است. فورک در لغت به معنی چنگال یا...

قرارداد هاي هوشمند كاردانو در راه است!

تیم توسعه دهنده بلاک چین کاردانو (Cardano) جزئیات جدیدی پیرامون انتشار قراردادهای هوشمند اعلام کرده و گفت که این قراردادها در ماه اوت راه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت چیست؟ انواع سفارش های خرید و فروش در بازار رمزارز

گستردگی بازار ارزهای دیجیتال باعث شده است امکانات متنوعی از سوی ارائه کنندگان خدمات در اختیار کاربران قرار گیرد. این خدمات با توجه به...

مطالب داغ هفته