شنبه 22 اردیبهشت 1403

نگاهی به وضعیت بازارهای کشور امروز 6 بهمن 99

بازارهای کشور امروز شاهد افزایش نرخ ارز و طلا بودند و در این میان بورس نیز توانست رشدی بسیار اندک را کسب کند.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با هزار و 286 واحد رشد به عدد یک میلیون و 235 هزار و 843 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن اما در پایان معاملات امروز، با 5 هزار و 143 واحد افت به عدد 432 هزار و 429 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 10 میلیارد و 559 میلیون سهم با ارزش 104 هزار و 455 میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 95 واحد افت به عدد 18 هزار و 202 واحدی رسید.

 

بازار بورس امروز کار خود را با توجه به عرضه های قابل توجهی که در روز گذشته ایجاد شده بود، نزولی آغاز کرد. اما اندکی بعد و با تکیه بر تقاضا در سهم های شاخص ساز، شاخص کل توانست ضررهای خود را جبران کند.

این در حالی است که شاخص کل بورس در ابتدای کار تا محدوده 1.22 میلونی نیز پایین رفت و با حمایت های مطلوبی که صورت گرفت، توانست تا محدوده 1.23 میلیونی صعود کند.

بازار در روزهای گذشته توانست بخش قابل توجهی از افت های اخیر را جبران کند، اما با این وجود شاخص کل هم وزن نشان از آن دارد که دارندگان سهم های کوچک هنوز نتوانسته اند، شکل صعودی را بپذیرند. این موضوع به دلیل ترسی که در بازار وجود دارد رخ نداده است و معامله گران همچنان بازار را پر ریسک می دانند.

با این وجود، افزایش دوباره نرخ ارز در بازار، سهم های دلاری را با استقبال بیشتر خریداران همراه کرده است و این موضوع نیز می تواند عاملی باشد برای آینده سبز شاخص کل بورس. با این حال نمی توان گفت که بازار در روزهای آتی مسیر صعودی بی دست اندازی را طی خواهد کرد و ریسک موجود در بازار بدون شک نوساناتی را هم به وجود خواهد آورد.

در این میان باید به این نکته نیز اشاره کرد که حجم و ارزش معاملات در عدد مطلوبی قرار دارد و می توان این گونه برداشت کرد که سرمایه در حال دست به دست شدن است و از آنجایی که همچنان خریدار با قدرت به خرید اقدام می کند، می توان به آینده بازار امیدوار بود.

قیمت ارز در صرافی ملی اما امروز با توجه به این که میزان خریدها توسط بانک ها و صرافی ها بیشتر از روز گذشته بود، با افزایش همراه شد.

قیمت فروش دلار در صرافی ملی امروز با 540 تومان افزایش به 22 هزار و 970 تومان رسید.

با این وجود قیمت خرید دلار در صرافی ملی 21 هزار و 480 تومان بود و نسبت به روز گذشته تغییری نداشت.

قیمت فروش یورو هم 650 تومان افزایش یافت و به 27 هزار و 950 تومان رسید.

نرخ خرید یورو نیز به 26 هزار و 460 تومان رسید که نشان از رشد 110 تومانی این شاخص نسبت به روز گذشته دارد.

فعالان بازار بر این باورند که امروز، خریدها در بانک ها و صرافی ها افزایش پیدا کرده بود و این می تواند سیگنالی برای افزایش قیمت ها باشد.

به همین دلیل سطح بازار بر این باور بود که تقاضا به زودی در بازار نیز رشد خواهد کرد و همین مساله انتظارات تورمی را افزایش داد.

از این رو شاهد آن بودیم که قیمت ها امروز نیز با جریانی افزایشی همراه شدند. این در حالی است که پیش از این بارها کارشناسان گفته بودند که قیمت ها در بازار ارز با روی کار آمدن دولت جدید کاهشی خواهد بود، اما اکنون دیدیم که این موضوع رخ نداد.

با این وجود همچنان فعالان بازار ارز دست به عصا معامله می کنند و بر این باورند که هر اتفاقی می تواند قیمت ها را دچار تنش هایی جدی کند.

در نتیجه نرخ ارز در بازار آزاد نیز با رشدی اندک نسبت به روز گذشته همراه شد و قیمت دلار با 100 تومان افزایش به 23 هزار و 300 تومان رسید.

از این رو در بازار طلا نیز با تکیه بر انتظارات افزایش نرخ ارز، شاهد آن بودیم که قیمت ها افزایشی بودند.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار با 7 هزار تومان افزایش به یک میلیون و 65 هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی نیز به قیمت 10 میلیون و 700 هزار تومان رسید که نشان از افزایش 50 هزار تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته دارد.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته