پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

وضعیت ناپایدار بیت‌کوین به کجا ختم می‌شود؟

قیمت بیت کوین در آخرین معاملات خود بار دیگر با کاهش همراه شد و حجم معاملات آن نیز به شدت افت کرد؛ از این رو برخی بر این باورند که امکان ریزش قیمت وجود دارد.

به گزارش سکه نیوز، قیمت بیت کوین در آخرین معاملات خود به 19 هزار و 195 دلار رسیده است و همچنان با مقاومت روانی 19 هزار دلاری که مهم ترین مقاومت پیش روی بیت کوین است، دست و پنجه نرم می کند.

کارشناسان بر این باورند قیمت بیت کوین در هفته های اخیر با تکیه به ایجاد جریان های رسانه ای تا این مقطع رسیده است و در چنین مقطعی ممکن است دارندگان عمده بیت کوین اقدام به فروش کنند.

در چنین شرایطی و زمانی که بیت کوین در قیمت های بالایی قرار دارد، زمان مناسبی برای فروش توسط نهنگ ها (دارندگان عمده بیت کوین) خواهد بود. این موضوع می تواند قیمت ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و عاملی شود برای افت شدید قیمت بیت کوین.

به باور کارشناسان، همان طور که در سال های گذشته بیت کوین یک بار به سقف قیمت خود رسیده بود و پس از افزایش عرضه ها توسط نهنگ ها با ریزش مواجه شد، این بار نیز ممکن است با افزایش شدید عرضه ها ریزش قیمتی رخ دهد.

این در حالی است که پیش از این نیز در تحلیل های قیمت ذکر شده بود که احتمال اصلاح قابل توجه بیت کوین وجود دارد و اکنون کاهش حجم معاملات می تواند نشان از این موضوع داشته باشد.

در این میان ترندلاین های چارت قیمتی بیت کوین نشان از آن دارند که بیت کوین برای عبور از مقاومت های موجود، نیاز به تزریق نقدینگی قابل توجهی دارد.

این مهم با وجود سرمایه گذاری قابل توجه چند شرکت بزرگ بین المللی در بیت کوین هنوز محقق نشده است و به نظر هم نمی رسد که با سرمایه های خرد به دست آید. با این وجود حضور در این بازه قیمتی نشان می دهد که میل به صعود در نمودار بیت کوین قابل توجه است و می توان تا حدودی به رشد آن امیدوار بود.

در این میان وضعیت تکنیکال بیت کوین چندان چنگی به دل نمی زند و اندیکاتور «استوکاستیک» نیز یک واگرایی را نمایان کرده است که می تواند نشانه ای از افزایش رفته رفته عرضه ها در بازار باشد که در نتیجه بدون شک منجر به افت قیمت بیت کوین خواهد شد.

اما با وجود مقاومت هایی که در پیش راه بیت کوین قرار دارد، بعید به نظر می رسد که این افزایش پایدار باشد. پیش تر نیز به این موضوع اشاره شده بود که برخی کارشناسان بر این باورند که احتمال صعود بیت کوین تا 22 هزار دلار نیز وجود دارد؛ اما این صعود احتمالا با عرضه چشمگیر نهنگ ها (دارندگان عمده بیت کوین) همراه خواهد شد و این مساله می تواند نرخ بیت کوین را تا 8 هزار دلار نیز کاهش دهد.

در نتیجه می توان دریافت که اکنون سرمایه گذاران در شرایط استندبای قرار دارند و منتظرند تا روند پایدار قیمت بیت کوین آغاز شود و نمی توان به طور قطع زمان آغاز این روند را پیش بینی کرد.

بیشتر بخوانید

بیت بوی کریپتو: آماده پایان رشد قیمت بیت‌کوین باشید

تحلیلگر و تریدر رمزارز، بن آرمسترانگ پس از افزایش قیمت های اخیر بیت کوین اعلام کرده است که معامله گران باید آماده پایان روند...

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته