جمعه 10 فروردین 1403

رای گیری با فناوری بلاکچین در ژاپن

یکی از شهرهای ژاپن برای انتخابات آنلاین محلی به فناوری بلاک چین روی آورده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، شرکت بلاکچین لایرایکس مستقر در توکیو و شرکت ارائه دهنده خدمات کارت های شناسایی دیجیتال ایکس آی دی به منظور ساخت بستر رای گیری امن و راحت برای شهر کاگا در استان ایشیکاوا باهم همکاری نموده اند.

امید است این ابتکار عمل برخی از نگرانی های مربوط به رای گیری آنلاین را رفع کند و رای دهی به مقامات سیاسی شهر را برای سالمندان ساکن در مناطق دورتر از حوزه قضایی آسوده سازد.

لایرایکس ، این پروتکل رای گیری الکترونیکی که در راستای تعادل میان شفافیت روند رای گیری و محرمانه بودن محتوای آن می باشد را توسعه داده است.همچنین، ایکس آی دی ، متخصص سیستم های شناسایی دیجیتالی است.

اخبار بلاک چین

چالش ها؛ جلوگیری از رای مجدد، موانع فنی حفاظت از رای محرمانه و هزینه دستگاه های اخذ رای

لایرایکس گفت: ساخت فناوری رای گیری الکترونیکی ، با ترکیب دو راه حل امکان پذیر است.

به گفته این شرکت در حالی که رای گیری از طریق ابزارهای الکترونیکی در ژاپن قانونی و قابل انجام است،  اما ثبات و هزینه های مربوط به برخی از دستگاه های رای دهی مسئله ساز است.

رای گیری از طریق اینترنت، چالش های بیشتری دارد از جمله: جلوگیری از رای مجدد، موانع فنی حفاظت از رای محرمانه و هزینه دستگاه های اخذ رای. این شرکت ها بیان داشتند: بلاکچین به دلیل شفافیت و مقاوم بودنش در برابر مذاکرات پنهانی توسط شهر کاگا انتخاب شده است.

رای گیری به کمک بلاکچین به طور معمول از قابلیت های این فناوری است و پروژه های متنوعی بدین منظور راه اندازی شده اند. بستر رای گیری ووآتز در چندین انتخابات شهری و ایالتی ایالات متحده آمریکا به کار گرفته شده، اما به دلیل مسائل امنیتی برنامه های کاربردی اش مورد انتقاد قرار گرفته است.

اگر این آزمون انتخاباتی در کاگا موفقیت آمیز باشد، سایر گزینه های فناوری بلاکچین به عنوان ابزاری در جهت حل دیگر مشکلات شهر مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته