پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

پلیس آلمان 63 میلیون دلار بیت کوین را ضبط کرد؛ اما رمز کیف پول را ندارد

پلیس آلمان کیف پول یک کلاهبردار را در اختیار دارد، اما نمی تواند به ذخیره داخل آن ها دسترسی داشته باشد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دکریپت، گفته می شود مقامات قانونی آلمان بیش از 1700 بیت کوین را از هكری كه نرم افزار ماینینگ را روی رایانه های کاربران بی خبر نصب كرده است توقیف كرده اند. فقط یک مشکل وجود دارد: آنها برای دسترسی به ذخایر بیت کوین رمز ورود ندارند.

بیشتر بخوانید: مشهورترین رمزارز ، بیت کوین

طبق گزارشی از رویترز، پلیس شهر كمپتن در ایالت باواریا کیف پول را از مجرم توقیف كرده و دادستان ها اطمینان حاصل كرده اند كه مرد نمی تواند به این وجوه دسترسی پیدا كند. با این حال، این مرد که قبلاً محکومیت خود را در زندان سپری کرده بود از ارائه رمز عبور به دلایل نا معلوم خودداری کرده است.

گزارش رویترز حاکی از آن است که این مرد سکوت اختیار کرده و به آنها رمز عبور را نمی دهد، اما دادستان سباستین مورر به این خبرگزاری گفت که ممکن است این مرد دیگر حتی رمز عبور را نداند. مورر گفت: «از او پرسیدیم اما او نگفت. شاید او نمی داند.»

ارزش این بیت کوین در زمان نوشتن این مقاله حداقل 63.8 میلیون دلار بود و از زمان بدست آوردن ارز دیجیتال این کلاهبردار از طریق طرح استخراج، ارزش آن بسیار افزایش یافته است. پلیس سعی کرده رمز عبور را پیدا کند، اما بدون آن دسترسی به وجوه ذخیره شده در کیف پول امکان نخواهد داشت.

گرچه این داستان خاص مربوط به بیت کوین غیرقانونی بدست آمده است، اما این تنها داستان اخیر درباره انباشته قابل توجهی از بیت کوین نیست که پشت یک رمزعبور قفل شده، از دست رفته یا فراموش شده است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

ماه گذشته، نیویورک تایمز میلیونرهای بیت کوین را که از آن زمان دسترسی به ثروت خود را از دست داده اند برجسته کرد، مانند برنامه نویس استفان توماس، که در زمان نوشتن مقاله به ارزش 220 میلیون دلار بیت کوین در یک کیف پول ذخیره داشت. برای توماس تنها دو تلاش (از 10 تلاش) برای حدس زدن رمز عبور فلش درایو رمزگذاری شده IronKey باقی مانده بود، پیش از اینکه تمام دسترسی اش برای همیشه از بین برود.

داده های رمزارز توسط شرکت «گلس نود» تخمین می زند که 3 میلیون بیت کوین تا امروز برای همیشه از بین رفته است.

مطالب مرتبط: 

اثر ایلان ماسک بار دیگر در راه ایجاد نوسان برای بیت کوین

شهرداری میامی وایت پیپر بیت کوین را روی سایت خود آپلود کرد

معامله گر خوش شانس بیت کوین خود را چند برابر کرد

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته