شنبه 1 اردیبهشت 1403

مزایده تکه‌های شاهکار میکل آنژ به عنوان توکن‌های غیر قابل تعویض

هنرمند دیجیتال «پَک» از کلکسیونر ها دعوت کرده تا با شرکت در این مزایده برای تکه های دیجیتالی شده این اثر، تبدیل به خالقان آن شوند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دکریپت، پک دومین هنرمند دیجیتال پرفروش در جهان، حراج توکن های غیر قابل تعویض (NFT) خود را تحت عنوان «آفرینش» شروع کرده است.

پک دیروز در توییتی با اشاره به این حراج نوشت: «هنر خلق میکند کلکسیونر ها خلق می کنند و خالقان هنر خلق می کنند.»

بله یک مقدار گیج کننده به نظر می رسد.

طبق پلتفرم معیارهای CryptoArt.io، پک در حال حاضر دومین هنرمند پرفروش رمزارزی در جهان است زیرا NFT های او به طور تقریبی 5.2 میلیون دلار به فروش رسیده است.

جذابیت اصلی این اقدام مشهورترین اثر هنری میکل آنژ، «آفرینش آدم» است. نقاشی دیواری و بدیعی اصلی و ساخته شده توسط این هنرمند ایتالیایی در حال حاضر بخشی از سقف کلیسای سیستین را تشکیل می دهد.

برای حراج، پک «آفرینش آدم» را دیجیتالی کرده و آن را به 560 تکه مختلف (35 در 16) تقسیم کرده است که هر کدام توسط یک NFT نشان داده شده اند. از مجموعه داران دعوت می شود هر قطعه از آثار هنری مورد نظر خود را پیشنهاد دهند و هنگامی که کاشی با موفقیت در حراج به فروش می رسد، در قرارداد اصلی توکن مجموعه به نام آفرینش نشان داده می شود.

NFT ها نوع خاصی از توکن های بلاک چین هستند که منحصر به فرد طراحی شده و قابل تعویض نیستند. برخلاف دارایی های دیجیتال رایج، هر NFT یک نوع است و نمی توان آن را تکرار کرد، که این کمبود و قابلیت جمع آوری آن را تضمین می کند. هر داده دیجیتالی می تواند در یک NFT جاسازی شود – مثلاً کارهای هنری.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟ (به زبان ساده)

عایشه آریف، متخصص بازاریابی و رشد در جامعه در بازار دیجیتال «میکرس پلیس»، به دکریپت گفت: «در حالی که پک پشت مفهوم این اثر هنری است، سازندگان واقعی در اینجا خود مجموعه داران هستند. در این حالت، جمع آوری / ایجاد تجربه به یک اندازه، اگر نه بیشتر از خود ایجاد اثر مهم هستند.»

وی افزود که شاهکار کلاسیک میکل آنژ به طور عمدی برای این ساختار پویا انتخاب شد تا اندیشه و گفتگو را با محوریت سوال «خالق کیست؟» بر انگیزد.

به گفته وی: « اثر هنری تصویری نهایی فقط تکه های جمع آوری شده را نشان می دهد، هر تکه جمع آوری نشده در خلق نهایی سیاه باقی می ماند. از این لحاظ، گردآورندگان نیز آفرینندگان هستند.»

اما چه می شود اگر جمع کنندگان هر تکه از این اثر هنری را بخرند و در نتیجه آن را دقیقا مانند نسخه اصلی میکل آنژ مبدل کنند و مفهوم آن را از مفهوم گنجانده شده توسط پک محروم کنند؟ برای جلوگیری از این، همه تکه ها حداقل مبلغ پیشنهادی جهانی را دارند که با شروع هر 20 حراج تکه جدید بر اساس پیشرفت شماره مثلثی افزایش می یابد.

«این ساختار پرداخت ایجاد شده است تا اطمینان حاصل شود که همه کاشی ها خریداری نشده اند، زیرا در نهایت، حداقل مبلغ پیشنهاد به یک قیمت بسیار بالا افزایش می یابد، آریف توضیح داد، «فقط این 560 تکه در این قرارداد وجود دارند و فقط تکه های جمع آوری شده ایجاد می شوند. بقیه وجود نخواهند داشت.»

NFT ها به ترتیب جمع آوری ایجاد می شوند و متعاقباً هر توکن برای داوطلب برنده ارسال می شود. میکرز پلیس کارمزد استاندارد 15٪ از درآمد را دریافت می کند در حالی که مابقی به پک می رسد. حراج 72 ساعت ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

صرافی بزرگ بایننس ۲۶ میلیون دلار از توکن‌های BNB تیمش را از بین برد

توسعه بلاک چین سامسونگ و احتمال صدور توکن‌های ویژه آن

از BNB تا HT: راهنمای کامل توکن‌های صرافی

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته