پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

چگونه در بازار تبادل ارز خارجی (فارکس) معامله کنیم؟

برخلاف اکثر بازارهای اقتصادی و مالی، بازار تبادل ارز خارجی (فارکس)، دارای هیچ مکان فیزیکی مشخص و یا صرافی متمرکز نیست. بنابراین کاربران می توانند در 24 ساعت شبانه روز، اقدام به تبادل ارز در این شبکه جهانی کنند. البته کاربران باید توجه داشته باشند که ارزش ارزها در این بازار پیوسته در نوسان است.

در قسمت مدخل City می توانید قیمت ارزها را پیش بینی کنید. در زیر به توضیح چگونگی فعالیت در بازار تبادل ارز خارجی (فارکس) خواهیم پرداخت.

1- انتخاب یک زوج ارز

ابتدا باید تصمیم گیری کنید که کدام زوج ارز را برای تبادل می خواهید انتخاب کنید. در بازار رمزارز خارجی (فارکس) بیش از 65 زوج ارز وجود دارد. بنابراین نخستین قدم، بسیار مهم است. ابزارهای جستجوی تکنیکی و پایه ای می توانند به شما در انتخاب بهترین گزینه برای تبادل ارز کمک کنند.

ما به شما توصیه می کنیم که حتماً پیش از اقدام به تبادل ارز، نسبت به نوسانات و چگونگی تغییرات زوج ارزها اطلاعات کافی بدست آورید.

2- نوع معامله خود در فارکس را مشخص کنید

سه راه برای تجارت در بازار فارکس وجود دارد. City Index Spread Betting،CFD و معامله فارکس.

  • در بخش Spread Betting، شما می توانید پوند مبادله کنید.
  • در نوع CFD  شما می توانید بخشی از CFD را به قیمت واحد ارز پایه معامله کنید.
  • در بخش معامله فارکس شما می توانید به صورت انبوه خریداری کنید.

3- گزینه خرید یا فروش خود را مشخص کنید.

وقتی که بازاری را انتخاب کردید باید از قیمت لحظه ای ارز مورد نظر خود اطلاعات جامع بدست آورید. هر زوج ارز در فارکس دارای یک ارز Base و یک ارز Quote است. ارز Base در سمت راست زوج ارز قرار دارد و ارز Quote  در سمت چپ قرار دارد. به زبان ساده هنگام معامله در فارکس شما باید یا خرید داشته باشید و یا فروش:

خرید:

زمانی اقدام به خرید یک زوج ارز کنید که مطمئن باشید ارز Base در مقابل ارز Quote ارزش بیشتری در آینده بدست می آورد، یا به عبارتی ارزش Quote به مرور زمان کاهش خواهد یافت. وقتی قیمت تبادل افزایش پیدا کند، سود شما نیز به مراتب بیشتر می شود. در جهت مقابل اگر قیمت تبادل کاهش پیدا کند، شما نیز متحمل ضرر خواهید شد.

فروش:

زمانی اقدام به فروش یک زوج ارز کنید که مطمئن باشید ارزش ارز Base در مقابل ارز Quote در آینده کاهش خواهد یافت، یا به عبارتی ارزش Quote طی مرور زمان بیشتر خواهد شد. اگر قیمت تبادل کاهش پیدا کند، سود شما افزایش می یابد و اگر قیمت تبادل افزایش پیدا کند، شما متحمل ضرر خواهید شد.

Spread چیست؟

Spread چیست؟

زوج ارزهای فارکس دو قیمت دارند. قیمت سمت راست قیمت فروش را نشان می دهد که به عنوان bid شناخته می شود و قیمت سمت چپ قیمت خرید را نشان می دهد که به عنوان پیشنهاد یا offer شناخته می شود. به وجه تفاوت بین قیمت خرید و فروش Spread گفته می شود که به عبارتی هزینه معامله را تشکیل می دهد.

اضافه کردن order

Order دستور کاری است که به صورت خودکار اجازه می دهد وقتی که قیمت به میزان مورد نظر کاربر رسید، معامله انجام شود. برای ورود به یک معامله در بازار فارکس دو مدل وجود دارد یکی از آنها ورود در لحظه است که به آن Market Order می گویند و دیگر ورود در محدودیت است که به آن Limit Order می گویند.

در حالت اول یا Market Order ، معامله گر می تواند یک جفت ارز را با قیمتی که هم اکنون در حال معامله است معامله کند، اما در حالت Limit Order معامله گر می تواند وقتی که قیمت به مقدار مشخصی رسید آن را معامله کند و در واقع دستور خرید یا فروش برای آینده بگذارد. در حالت دوم به محض اینکه قیمت به میزان قیمت دستوری رسید معامله انجام می شود.

یکی دیگر از ابزارهای معامله در فارکس، ابزار Stop-Loss Order است که به معامله گر اجازه می دهد تا جلوی زیان بیش از اندازه خود را در آن بگیرد. این قابلیت این توانایی را به معامله گر می دهد که میزان کاهش نرخ متحمل شده را مشخص کند تا در هنگام رسیدن به آن آستانه، معامله به صورت اتوماتیک بسته شود تا مقدار ضرر بیشتر نشود.

4- با بررسی کامل، معامله خود را انجام دهید

باید توجه داشته باشید که به محض اتمام معامله، ارزش دارایی شما می تواند بنا به نوسانات ارز در بازار دستخوش تغییر شود. شما می توانید در لحظه قیمت ها را مشاهده کرده و حاشیه سود و ضرر خود را نیز مشخص کنید. شما می توانید به وسیله کامپیوتر، تلفن همراه و یا اپلیکیشن مخصوص، در 24 ساعت شبانه روز اقدام به خرید و فروش ارز کنید.

5- پایان معامله

با پایان معامله، حاشیه سود و ضرر دارایی کاربر به صورت پیوسته در سرمایه جاری حساب او منعکس می شود.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

مطالب داغ هفته