پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کارکرد بلاک چین در کسب و کارهای تجاری

مدیر سئو هدرا: کوپن های فروشگاهی بزرگترین نمونه از کارکرد بلاک چین در کسب و کارهای تجاری است

مدیر سئو شرکت هدرا، اخیراً در مصاحبه خود اعلام کرد نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در کسب و کارهای تجاری نوید یک آینده ای روشن می دهد و کوپن های فروشگاهی بزرگترین نمونه از بلاک چین در کسب و کار تجاری است.

نظیر بلاک چین های عمومی، راهکارهای مبتنی بر ارتقای کسب و کارهای تجاری، یک روش ممتاز برای همکاری افراد مشغول در یک اکوسیستم تجاری است. وقتی که از مدیر سئو هدرا درباره یک نمونه از کارکرد بلاک چین در کسب و کارهای تجاری پرسیده شد، او به کوپن های فروشگاهی اشاره کرد.

کوپن های مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین

کوپن های مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین

دیوان اداری کوپن آمریکا (Coupon Bureau)، یک شرکت و نهاد غیرانتفاعی است که مدیر سئو هدرا از آن به عنوان “قلب صنعت کوپن در آمریکا” نام می برد. او همچنین توضیح داد که دیوان ادارای کوپن یک پایگاه داده مرکزی برای تمامی شرکت ها ایجاد کرده است. اطلاعات فروشگاه های خرده فروشی و تولیدکنندگان کالا در این پایگاه داده مرکزی ثبت می شود.

او گفت: “مصرف کنندگان وقتی به یک فروشگاه مراجعه می کنند، یک کوپن همراه خود دارند. آنها از این کوپن در سیستم فروش استفاده می کنند. تراکنش حاصل، مستقیم و طی دریافت تاییدیه نهایی، به دیوان اداری کوپن ارسال می شود.”

دیوان اداری سپس با ایجاد راهکارها و سازوکارهای ویژه، تلاش می کند اجازه ندهد کوپن دوباره مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم به گفته مدیر سئو هدرا دو مزیت دارد.

مزیت های سیستم های دیجیتال کوپن

اولین مزیت این سیستم، تحلیل مصرف کنندگان است، زیرا سیستم های دیجیتال کوپن این امکان را برای تولیدکنندگان ایجاد میکنند تا با تحلیل نوع خرید مصرف کنندگان، به تحلیل واقع گرایانه تری از نیاز مصرف کنندگان برسند. سالیانه 250 میلیون کوپن در آمریکا صادر می شود.

دومین مزیت این سیستم این است که دیوان اداری کوپن با ایجاد یکپارچگی در صنعت تجاری آمریکا، عملاً بسیاری از شرکت ها را در زیرمجموعه خود قرار داده است. البته مدیر سئو هدرا اعلام کرد که اعتماد در این راستا نقش کلیدی بازی می کند و بسیاری از صنایع حس اعتماد پذیری چندانی نسبت به دیوان اداری کوپن ندارند.

از دیدگاه مدیر سئو هدرا، شرکت های عمومی چندان پذیرای بلاک چین های عمومی نیستند زیرا در این نوع بلاک چین، در نهایت مسئولیتی متوجه هیچ شخص حقوقی و حقیقی نیست. زمان های طولانی و درازآهنگی ست که شرکت ها عادت کرده اند برای حفاظت از امنیت و دارایی خود، روش های متمرکز و امن انتقال داده را انتخاب کنند.

مدیر سئو هدرا باور دارد شرکت ها برای حفظ کارایی خود در آینده مایل هستند در صورت عدم کارایی شرکت، بخش های مختلف پاسخگوی شرایط ایجاد شده باشند، اما رمزارزها در این حیطه هیچ مسئولیتی را متقبل نمی شوند.

شرکت هدرا تلاش کرده است مدل های مبتنی بر اصول متمرکز و قابل اعتماد شبکه عمومی جهانی ایجاد کند و از این جهت نگرانی های کاربران را تا حد امکان کاهش دهد. 

اخبار رمزارز و بلاک چین | سکه نیوز

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته