جمعه 10 فروردین 1403

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت بیش از 2 درصد کاهش یافت و برای سومین روز پیاپی ضرر را تجربه کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، نفت خام برنت 1.55 دلار یا 2.3 درصد کاهش یافت و به 65.11 دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت 1.31 دلار معادل 2.1 درصد کاهش یافت و به 62.05 دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد در جلسه قبل حدود 3 درصد کاهش یافته بودند.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد گروه Price Futures در شیکاگو، گفت: «این واقعاً احساسات را تحت تأثیر قرار داده است. در بازار جهانی فضای زیادی برای نفت ایران وجود دارد اما در کوتاه مدت چنین چیزی بر قیمت ها تاثیر می گذارد.»

با این حال دیپلمات های اروپایی گفتند که موفقیت در مذاکرات تضمین شده نیست و مسائل بسیار دشواری باقی مانده است.

مقامات شرکتی و منابع معاملاتی گفتند که پالایشگاه های هند و حداقل یک پالایشگر اروپایی در حال ارزیابی مجدد ذخایر خام خود برای ایجاد فضای کافی برای نفت ایران در نیمه دوم سال جاری هستند.

تحلیلگران پی وی ام گفتند: «با توجه به پیش بینی تعادل رشد تقاضای جهانی نفت برای امسال و در سال 2022 ، گروه تولید كننده (اوپک پلاس) آسوده است كه با افزایش تولید ایران، می تواند با این موضوع کنار بیاید.

نگرانی در مورد چشم انداز تقاضا در آسیا نیز باعث کاهش قیمت ها شد. تقریباً دو سوم افرادی که در هند مورد آزمایش قرار گرفته اند، در معرض ویروس کرونا قرار داشته اند.

گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است در برخی شرایط شروع به تغییر سیاست کند، چشم انداز رشد اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده و برخی از سرمایه گذاران را وادار کرده است که میزان سرمایه گذاری در نفت و سایر کالاها را کاهش دهند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت گفت که اخطار شدید آژانس بین المللی انرژی برای متوقف کردن سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی جدید، می تواند منجر به نوسانات قیمت نفت شود.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) روز سه شنبه گفت اگر جهان می خواهد تا اواسط قرن انتشار گازهای گلخانه ای را به صفر برساند، سرمایه گذاران نباید پروژه های جدید نفت، گاز و زغال سنگ را تأمین مالی کنند.

کد خبر: 1400023102MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

کاهش بهای نفت خام با گسترش محدودیت های کرونایی در آسیا

قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت، زیرا بهبود شبکه اصلی خط لوله ایالات متحده نگرانی در مورد عرضه را کاهش داد و موج...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته