شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاهش قیمت نفت در پی نگرانی درباره ذخایر و کاهش سرعت واکسیناسیون

قیمت نفت برای سومین روز پیاپی کاهش یافت، زیرا افزایش ذخایر در ایالات متحده با خطر متوقف کردن واکسیناسیون کووید 19 در کشور هایی مانند آلمان و فرانسه، نگرانی ها را بیشتر کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت تا ساعت 0041 به وقت گرینویچ با 58 سنت یا 0.8 درصد کاهش به 68.30 دلار رسید، که در روز دوشنبه 0.5 درصد افت کرده بود. هر بشکه نفت خام آمریکا پس از کاهش 0.3 درصدی در جلسه قبل، با 61 سنت یا 0.9 درصد کاهش به 64.78 دلار در هر بشکه رسید.

آلمان، فرانسه و ایتالیا قصد دارند پس از گزارش احتمال بروز عوارض جانبی جدی، تزریق واکسن کووید 19 «آسترازنکا» را به حالت تعلیق درآورند، هرچند که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ایمنی این واکسن را تایید می کند.

این اقدامات باعث افزایش نگرانی در مورد سرعت پایین واکسیناسیون در منطقه می شود، که ممکن است هرگونه بهبود اقتصادی را در یکی از مناطق آسیب دیده به تأخیر بیندازد.

در ایالات متحده، ذخایر نیز در حال افزایش است، پس از طوفان زمستانی که منجر به توقف عملیات پالایش شد و مدتی طول کشید تا به حالت عادی باز گردد.

ING Economics در یادداشت مشتری خود گفت: «موجودی نفت خام در هفته های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است، در نتیجه اختلالات پالایشگاه های ایالات متحده، که ذخایر نفت خام را به 500 میلیون بشکه نزدیک می کند.»

موسسه نفت آمریکا، یک گروه صنعتی، سطح ذخایر خام را در اواخر روز سه شنبه گزارش می کند و به دنبال آن اعداد رسمی توسط وزارت انرژی در روز چهارشنبه منتشر می شود، تحلیلگران انتظار دارند یک هفته پر سود در انتظار باشد.

موجودی نفت خام در هفته منتهی به 5 مارس برابر با 12.8 میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که انتظار تحلیلگران برای افزایش کمتر از 1 میلیون بشکه بود.

کد خبر: 1399122603MGMMMH

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته