جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با کشور آنتیگوآ و باربودا و قوانین ارزهای دیجیتال

آنتیگوا و باربودا یک کشور جزیره ای مستقل در قاره آمریکا است که بین دریای کارائیب و اقیانوس اطلس قرار دارد. این کشور از دو جزیره بزرگ تشکیل شده است، آنتیگوا و باربودا که 63 کیلومتر از هم فاصله دارند و تعدادی جزایر کوچک. تعداد جمعیت دائمی حدود 97120 نفر (تخمین زده شده برای سال 2019) است که 97 درصد آنها در آنتیگوا اقامت دارند. پایتخت و بزرگترین بندر و شهر، سنت جان در آنتیگوا است و کودرینگتون بزرگترین شهر باربودا است.

مانند دیگر کشورهای جزیره ای، آنتیگوا و باربودا با مسائل زیست محیطی منحصر به فرد به دلیل مجاورت با اقیانوس، و اندازه کوچک آن دست و پنجه نرم می کند. اینها شامل کمبود منابع آب، اکوسیستم های طبیعی و به طور کلی جنگل زدایی است.

این مسائل نه تنها ساکنان جزیره را تهدید می کند، بلکه در اقتصاد نیز دخالت می کند جایی که گردشگری 80 درصد تولید ناخالص داخلی است. فصل طوفان 2017 به ویژه مخرب بود، با طوفان ماریا و طوفان ایرما، که بارها و بارها به زیرساخت های آسیب پذیر در جزایر آنتیگوا و باربودا آسیب رساندند.

آشنایی با کشور آنتیگوآ و باربودا و قوانین ارزهای دیجیتال

جزیره آنتیگوا توسط کریستوفر کلمب در سال 1493 مورد کاوش قرار گرفت و به عنوان افتخار کلیسای سانتا ماریالا آنتیگوا نامگذاری شد. آنتیگوا در سال 1632 توسط انگلیس مستعمره شد. جزیره باربودا اولین بار در سال 1678 مستعمره شد. از سال 1871 ، آنتیگوا و باربودا بخشی از مستعمره فدرال جزایر لیوردا بودند، و در سال 1958 به فدراسیون هند غربی پیوستند. به دنبال خودگردانی در امور داخلی خود، استقلال در 1 نوامبر 1981 از انگلستان اعطا شد.

آنتیگوا و باربودا عضوی از کشورهای مشترک المنافع و الیزابت دوم ملکه و رئیس دولت این کشور است.

سیاست های آنتیگوا و باربودا در چارچوبی از یک سلطنت دموکراتیک واحد، پارلمانی و نیابتی اتفاق می افتد، که در آن رئیس دولت پادشاهی است که فرماندار کل را به عنوان نماینده معاون سلطنت منصوب می کند. الیزابت دوم ملکه کنونی آنتیگوا و باربودا است، که از زمان استقلال جزایر از انگلستان در سال 1981 در این سمت بوده است. ملکه در حال حاضر توسط فرماندار کل سر رودنی ویلیامز نمایندگی می شود این کشور دارای یک هیئت از ویزران است. نخست وزیر گاستون براون در حال حاضر رئیس دولت است.

قدرت اجرایی توسط دولت اعمال می شود در حالی که قدرت قانونگذاری هم به دولت و هم به دو اتاق پارلمان اختصاص دارد. پارلمان دو مجلسی شامل مجلس سنا (17 عضو منصوب شده توسط اعضای دولت و حزب مخالف و مورد تأیید فرماندار كل) و مجلس نمایندگان برای پنج سال خدمت می باشد.

آشنایی با کشور آنتیگوآ و باربودا و قوانین ارزهای دیجیتال

اقتصاد آنتیگوآ و باربودا

گردشگری بر اقتصاد مسلط است و بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی (GDP) را تشکیل می دهد. آنتیگوا به دلیل بسیاری از استراحتگاه های لوکس خود به عنوان یک مقصد سفر فوق العاده عالی مشهور است. فعالیت های توریستی ضعیف در بخش های پایین و متوسط بازار از اوایل سال 2000 ، اقتصاد را کند کرده و دولت را به یک گوشه هدایت کرده است.

خدمات بانکی و مالی نیز بخش مهمی از اقتصاد را تشکیل می دهند. بانکهای بزرگ جهانی که دارای دفاتر در آنتیگوا هستند عبارتند از: بانک سلطنتی کانادا (RBC) و اسکوشیابانک. شرکت های خدمات مالی دارای دفاتر در آنتیگوا شامل PriceWaterhouseCoopers هستند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، بانک بین المللی استنفورد مستقر در آنتیگوا، متعلق به آلن استنفورد، میلیاردر تگزاسی را به سازماندهی یک کلاهبرداری بزرگی متهم کرده است که ممکن است حدود 8 میلیارد دلار باشد.

تولیدات کشاورزی این کشور دو جزیره ای متمرکز بر بازار داخلی آن است و محدودیت آن در تأمین آب و کمبود نیروی کار منجر به افزایش دستمزد در کارهای گردشگری و ساختمانی می شود.

تولید صادراتی از مونتاژ تشکیل شده است، عمده محصولات شامل پتو و ملحفه، صنایع دستی و قطعات الکترونیکی هستند. چشم انداز رشد اقتصادی در میان مدت همچنان به رشد درآمد در جهان صنعتی، به ویژه در ایالات متحده بستگی دارد، که حدود یک سوم کل گردشگران از آنجا می آیند.

دسترسی به ظرفیت زیستیدر این کشور کمتر از متوسط جهانی است. در سال 2016، آنتیگوا و باربودا 0.8 هکتار ظرفیت بیولوژیکی جهانی برای هر نفر در سرزمین خود داشت، بسیار کمتر از میانگین جهانی 1.6 هکتار جهانی برای هر نفر.

به دنبال افتتاح کالج پزشکی دانشگاه آمریکایی آنتیگوا توسط سرمایه گذار و وکیل نیل سایمون در سال 2003 ، منبع جدیدی از درآمد ایجاد شد. این دانشگاه بسیاری از آنتیگوهای محلی را به کار گرفته و تقریباً 1000 دانشجو مقدار زیادی از کالاها و خدمات را مصرف می کنند.

آنتیگوا و باربودا همچنین از یک برنامه شهروندی اقتصادی برای تحریک سرمایه گذاری در این کشور استفاده می کنند.

آشنایی با کشور آنتیگوآ و باربودا و قوانین ارزهای دیجیتال

قوانین ارز های دیجیتال در آنتیگوآ و باربودا

دولت آنتیگوا و باربودا در حال حاضر قانون قضایی ویژه ای در ارتباط با تنظیم بازارهای رمزارز وضع نکرده است. روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی پیش از این خبر داده بودند که دولت آنتیگوا و باربودا طی ابلاغ فرمان اجرایی به دادستان کل این کشور از او خواسته است تا برای نهادینه سازی قانونی بیت کوین لایحه قانونی وضع کند. در حال حاضر جزئیات بیشتری در ارتباط با این لایحه قانونی و چگونگی مراحل تدوین و تصویب آن ارائه نشده است.

به گزارش منابع خبری، دولت آنتیگوا و باربودا این امکان را فراهم ساخته تا نهادهای خیریه ودیگر پروژه های اجرایی این کشور از طریق صدور اولیه سکه رمزارز توسعه پایدار ملی درآمد زایی کرده و بخشی از بودجه سالانه خود را تامین کنند. سکه توسعه پایدار ملی کشور آنتیگوا و باربودا توسط دولت مرکزی این کشور پشتیبانی می شود و تمامی شرکت های تجاری می توانند از محل فروش این سکه ها وجوه مالی مورد نیاز خود را تامین کنند. این سکه در بستر شبکه بلاک چین اتریوم طراحی و توزیع شده است.

کشور آنتیگوا و باربودا برای شرکت در طرح آزمایشی صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی کارائیب شرقی اعلام آمادگی کرده است. این طرح همانطور که پیش از این نیز گفته شد، نحوه صدور رمزارزها و توکن های بهادار در منطقه شرق دریای کارائیب را به صورت جامع مورد بررسی قرار می دهد.

کد خبر: 1400021008MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با کشور کانادا و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور آلمان و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور اتریش و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور سوئیس و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور هندوراس و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جامائیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

جامائیکا کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره با مساحت 10,990 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ آنتیل بزرگ...

آشنایی با کشور گرنادا و قوانین ارزهای دیجیتال

گرنادا یک کشور جزیره ای در هند غربی واقع در دریای کارائیب در منتهی علیه جنوبی رشته جزایر گرنادین ها است. گرنادا از جزیره...

پرداخت قبوض با رمزارز در یک شهر آمریکا

شهری در ایالت داکوتای شمالی ایالات متحده پذیرش ارزهای دیجیتال را برای پرداخت قبوض خدماتی آغاز کرده است. مدیر امور مالی شهر می گوید:...

آشنایی با کشور جمهوری دومینیکن و قوانین ارزهای دیجیتال

جمهوری دومینیکن کشوری است که در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب واقع شده است. جمهوری دومینیکن دومین کشور بزرگ...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته