جمعه 10 فروردین 1403

هک شدن صرافی هات بیت HOTBIT

صرافی رمزارز چینی هات بیت اعلام کرد که به دلیل هک شدن این صرافی، همه فعالیت های خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، صرافی هات بیت (Hotbit) همه خدمات خود را متوقف کرده و در اطلاعیه در وب سایت خود اعلام کرد:
«هات بیت هدف یک حمله سایبری جدی قرار گرفته که از ساعت 8 عصر 29 آوریل (پنجشنبه) به وقت گرینویچ آغاز شد و شماری از سرویس های اصلی این صرافی را از کار انداخت.»

هکرها موفق به دسترسی به کیف پول های هات بیت نشده اند اما توانسته اند به پایگاه داده های کاربران این پلتفرم دست یابند. از این رو، تیم هات بیت به مشتریان خود توصیه کرده که به هیچ تماسی که مدعی نمایندگی از طرف این صرافی باشد، اعتنا نکنند.

هات بیت با توجه به اینکه تمام عملیات عادی خود را در حال حاضر متوقف کرده، اعلام کرد که سفارشات فعال برای جلوگیری از زیان معامله گران لغو می شود.

این صرافی همچنین متعهد شد که هرگونه خسارت مربوط به صندوق های قابله معامله در بورس فهرست شده را در طول مدتی که سرویس هایش غیرفعال است، خود به عهده بگیرد.

صرافی هات بیت از چه زمانی در دسترس خواهد بود؟

براساس اطلاعیه هات بیت، دوره محافظت و نگهداری دست کم هفت روز طول خواهد کشید. گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه بررسی و ارتقای سیستم این صرافی ممکن است دو هفته نیز طول بکشد.

الکس ژو (Alex Zhou)، مدیر ارشد امنیت هات بیت در گروه تلگرامی این صرافی به کاربران گفت که سرمایه های کاربران تحت تأثیر حمله قرار نگرفته است.

وی افزود:
«مهاجم تلاش کرد برای سرقت وجوه وارد سرور کیف های پول شود، اما این توسط سیستم کنترل خطر هات بیت شناسایی و با موفقیت مسدود شد. سرمایه های همه کاربران امن است.»

«همزمان، هات بیت در حال انتقال تمام وجوه موجود در کیف پول داغ به کیف سرد است و جزئیات کامل ادغام را می توان روی زنجیره مشاهده کرد.»

داده های ابزار نظارت بر تراکنش اتر اسکن (Etherscan) حاکی از انتقال چندین توکن از یکی از کیف پول های شناخته شده هات بیت به آدرس دیگری است که در حال حاضر حدود 14 میلیون دلار آلت کوین های مختلف دارد.

با این حال، نظرات منتشر شده در شبکه های اجتماعی و کانال تلگرامی صرافی هات بیت نشان می دهد که مدت زمانی که این صرافی برای محافظت و نگهداری در نظر گرفته، باعث ایجاد ناآرامی قابل توجهی در میان کاربران آن شده است.

ترس از احتمال این که این حادثه یک کلاهبرداری توسط تیم هات بیت باشد در میان کاربران مشهود است. پیشتر در ماه آوریل، دو صرافی بزرگ در ترکیه تعطیل شدند و مدیران آنها با میلیون ها دلار دارایی کاربران متواری شدند.

هر دو حادثه منجر به دستگیری های گسترده توسط نهادهای قانونی ترکیه شد و دولت این کشور نیز برنامه ریزی هایی را برای ایجاد یک بانک متولی برای صرافی های رمزارزی در این کشور آغاز کرد.

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

کد خبر: 1400021101AAMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

توقف معاملات صرافی ترکیه ای و احتمال کلاهبرداری بزرگ

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته