شنبه 8 اردیبهشت 1403

آشنایی با کشور دومینیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

دومینیکا، با نام رسمی قلمرو همسود دومینیکا، کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. پایتخت، روزو، در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این مکان از نظر جغرافیایی به عنوان بخشی از زنجیره جزایر بادگیر در مجمع الجزایر آنتیل کوچک در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره در نزدیکی گوادلوپ در شمال غربی و مارتینیک در جنوب شرقی واقع شده است. مساحت آن 750 کیلومتر مربع است و بالاترین نقطه آن مورن دیابلوتین است که در ارتفاع 1،447 متری قرار دارد. جمعیت آن طبق سرشماری سال 2011 ، 71293 نفر بوده است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


این جزیره توسط سرخ پوستان آراواك آمریکای جنوبی كه از قرن پنجم وارد شده بودند، آباد شد. کالیناگو ها در قرن پانزدهم آراواک ها را آواره کردند. گفته می شود که کریستف کلمب روز یکشنبه، 3 نوامبر 1493 از این جزیره عبور کرده است. بعدا این قلمرو توسط اروپایی ها، عمدتاً توسط فرانسوی ها از دهه 1690 تا 1763 ، مستعمره شد.

فرانسوی ها بردگان را از آفریقای غربی به دومینیکا وارد کردند تا در مزارع قهوه کار کنند. بریتانیا در سال 1763 پس از جنگ هفت ساله آن را تصاحب کرد و به تدریج انگلیسی را به عنوان زبان رسمی تأسیس کرد. این جزیره در سال 1978 به عنوان جمهوری استقلال یافت.

دومینیکا به دلیل محیط طبیعی خود جزیره طبیعت کارائیب لقب گرفته است. این جزیره جوانترین جزیره در آنتیل کوچک است و توسط فعالیت های گرادیان-آتشفشانی هنوز در حال شکل گیری است، که دومین چشمه آب گرم جهان به نام دریاچه جوشان این را ثابت می کند. این جزیره دارای جنگل های بارانی کوهستانی سرسبز است و محل زندگی بسیاری از گیاهان نادر، حیوانات و گونه های پرندگان می باشد. در بعضی از نواحی ساحلی غربی مناطق خشک بیابانی وجود دارد، اما بارش های شدید در داخل کشور رخ می دهد. طوطی سیسرو، فقط در دومینیکا یافت می شود و پرنده ملی این جزیره است و روی پرچم ملی کشور دیده می شود. این کشور عضوی از کشورهای مشترک المنافع، سازمان ملل، سازمان کشورهای آمریکایی و جنبش عدم تعهد است.

دومنیکا یک دموکراسی پارلمانی در کشورهای مشترک المنافع است. دومینیکا یکی از معدود جمهوری های کارائیب است. رئیس جمهور رئیس دولت است، در حالی که قدرت اجرایی به عهده کابینه است که رئیس آن نخست وزیر می باشد. پارلمان تک مجلسی شامل 30 عضو مجلس نمایندگان است که متشکل از 21 عضو مستقیماً انتخاب شده و 9 سناتور است که توسط رئیس جمهور یا توسط سایر اعضای مجلس نمایندگان انتخاب می شود.

آشنایی با کشور دومینیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

اقتصاد دومینیکا

واحد پول دومینیکا دلار کارائیب شرقی است. در سال 2008 ، دومینیکا یکی از کمترین میزان تولید ناخالص داخلی سرانه در کشورهای کارائیب شرقی را داشت. این کشور در سال های 2003 و 2004 تقریباً دچار بحران مالی شده بود، اما اقتصاد دومینیکا در پی یک دهه عملکرد ضعیف، 3.5 درصد در سال 2005 و 4.0 درصد در سال 2006 رشد کرد. رشد در سال 2006 ناشی از دستاوردهای گردشگری، ساخت و ساز، خدمات دریایی و سایر خدمات و برخی از زیرمجموعه های صنعت موز بود. در همین زمان صندوق بین المللی پول از دولت دومینیکا به دلیل اصلاحات موفق اقتصاد کلان تعریف و تمجید کرد، اما همچنین به چالش های باقی مانده، از جمله نیاز به کاهش بیشتر بدهی های عمومی، تنظیم مقررات بخش مالی و متنوع سازی بازار اشاره کرد.

زمانی کشاورزی و به ویژه موز بر اقتصاد دومینیکا تسلط داشت و تقریباً یک سوم نیروی کار در اوایل دهه 2000 در بخش کشاورزی کار می کردند. این بخش اما در برابر شرایط آب و هوایی و رویدادهای خارجی که بر قیمت کالاها تأثیر می گذارند بسیار آسیب پذیر است. در سال 2007 ، طوفان دین آسیب قابل توجهی به بخش کشاورزی و همچنین زیرساخت های کشور، به ویژه جاده ها وارد کرد. در پاسخ به کاهش ترجیحات تجاری اتحادیه اروپا برای موز، دولت با ترویج تولید قهوه، نعنا هندی، آلوئه ورا، گل و میوه هایی مانند انبه، گواوا و پاپایا بخش کشاورزی را متنوع کرده است، در حالی که اقتصاد به طور فزاینده ای به گردشگری وابسته شده است.

دومینیکا ذینفع طرح حوزه کارائیب (CBI) است که ورود بسیاری از کالاها را به صورت بدون عوارض به ایالات متحده امکان پذیر می کند. دومینیکا همچنین به جامعه کارائیب غالبا انگلیسی زبان (CARICOM) ، بازار و اقتصاد واحد CARICOM (CSME) و سازمان کشورهای شرق کارائیب (OECS) تعلق دارد.

قلمرو همسود دومینیکا در سال های اخیر در حال تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ امور مالی بین المللی است.

بزرگترین بخشها شامل بانکداری فرا ساحلی، شرکتهای پردازش پرداخت و فعالیتهای شرکتی عمومی هستند. تنظیم و نظارت بر صنعت خدمات مالی به عهده واحد خدمات مالی همسود دومینیکا (FSU) تحت نظارت وزارت دارایی است. تعدادی از ارائه دهندگان خدمات وجود دارند. اینها شامل موسسات مالی جهانی از جمله اسکوشیابانک، بانک سلطنتی کانادا، بانک سرمایه گذاری کلیسای جامع، بانک بین المللی اول کارائیب و بانک بین اقیانوسی کارائیب هستند.

ظاهراً دومینیکا به شرکت هایی که از خارج به این کشور نقل مکان می کنند وضعیت بدون مالیات ارائه می دهد.

مشخص نیست که چند شرکت از وضعیت بدون مالیات بهره مند می شوند، اگرچه شناخته شده است که بسیاری از مشاغل اینترنتی و صندوق های سرمایه به همین دلیل از دومینیکا استفاده می کنند. با این حال، در 12 ژوئیه 2012 دومینیکا توافق نامه ای را برای تبادل اطلاعات مالیاتی با لهستان امضا کرد.

دومنیکا بیشتر آتشفشانی است و سواحل کمی دارد. بنابراین، گردشگری کندتر از جزایر همسایه توسعه یافته است.

با این وجود، کوه های دومینیکا، جنگل های بارانی، دریاچه های آب شیرین، چشمه های آب گرم، آبشارها و نقاط غواصی، این کشور را به یک مقصد جذاب بوم گردی تبدیل کرده است. توقف کشتی های کروز به دنبال توسعه امکانات مدرن اسکله ای در روزو، پایتخت کشور، افزایش یافته است. از 22 جزیره کارائیب ردیابی شده، دومینیکا در سال 2008 کمترین بازدید کننده را داشته است (55،800 یا 0.3 درصد از کل بازدید کنندگان). این تقریباً نیمی از میزان بازدید از هائیتی بود.

آشنایی با کشور دومینیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

قوانین ارز های دیجیتال در دومینیکا

در روز 14 مارس 2015، کشور دومینیکا قرار بود رویداد ویژه ای را میزبانی کند. هدف از برگزاری رویداد این بود که به تمامی شهروندان دومینیکایی سکه بیت کوین ارائه شود، اما این پروژه لغو شد. طبق گزارش آژانس خبری دومینیکا، سازمان دهندگان و ارگان های دخیل در برگزاری این رویداد، دلیل لغو نشست همگانی را عدم پشتیبانی نهادهای دولتی عنوان کردند.

کشور دومنیکا برای شرکت در طرح آزمایشی صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی کارائیب شرقی اعلام آمادگی کرده است. این طرح همانطور که پیش از این نیز گفته شد، نحوه صدور رمزارزها و توکن های بهادار در منطقه شرق دریای کارائیب را به صورت جامع مورد بررسی قرار می دهد.

کد خبر: 1400022307MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با کشور کانادا و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور آلمان و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور اتریش و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور سوئیس و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور هندوراس و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جامائیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

جامائیکا کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره با مساحت 10,990 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ آنتیل بزرگ...

آشنایی با کشور گرنادا و قوانین ارزهای دیجیتال

گرنادا یک کشور جزیره ای در هند غربی واقع در دریای کارائیب در منتهی علیه جنوبی رشته جزایر گرنادین ها است. گرنادا از جزیره...

آشنایی با کشور جمهوری دومینیکن و قوانین ارزهای دیجیتال

جمهوری دومینیکن کشوری است که در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب واقع شده است. جمهوری دومینیکن دومین کشور بزرگ...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته